Gombakrémleves sajtgombóccal


Megsokasodtak a teendőim az irodámban, ezért egy gyors levest akartam összedobni, amit mindenki szeret. A fotóval is siettem, nem is sikerült jól, nézzétek el nekem!

Hozzávalók:
kb. 20-25 dkg csiperke (~300 Ft)
2 dkg vaj (~50 Ft)
1,5 - 2 dl tejszín (~180 Ft)
2 púpozott ek. liszt
csipetnyi bors
tengeri só

A sajtgombóchoz:
10 dkg sajt (~100 Ft)
2 tojás (~60 Ft)
4 ek. búzadara
2 ek. liszt
egyéb költségek: (~30 Ft)

Összesen: 720 Ft/fazék leves
Elkészítési idő: kb. 30 perc

Először a sajtgombócot készítem el. A sajtot aprítógépben ledarálom (jobb mint reszelni, jobban összeáll a gombóc), összekeverem a tojásokkal, búzadarával, liszttel. Kb. 20 percet állni hagyom.

Addig a megtisztított, felszeletelt gombát a vajon pár percig párolom, sózom, borsozom, felöntöm kb. 1,2 l vízzel. Megfőzöm a gombát, majd a levest a lisztes tejszínnel behabarom. Újra felforralom. Ha kész, botmixerrel pürésítem. Nem mindig várom meg, hogy kihűljön. (szegény botmixer!)
A levest újra felforralom és belefőzöm a kézzel, vagy kanállal megformázott gombócokat.

Jó étvágyat!

5 megjegyzés:

  1. Nyugi, megesszük csukott szemmel is :-D

    Én is tűzforrón botmixerezek, eddig még nem emelt kifogást ellene :-) Ahogy a tűzről lehúzom, máris.

    VálaszTörlés
  2. Jó,megnyugodtam. Nálam már reklamált szegény pára, egyszer majdnem szétesett a gőztől.:))

    VálaszTörlés
  3. a gomba miatt nalunk nem lenne meno, de szerintem valami mas levesbe kiprobalom majd a sajtgombocokat :)

    VálaszTörlés
  4. Hú,ez finom lehet!Különösen a sajtgombóc tetszik!

    VálaszTörlés