Kelbimbóleves


Max "Gyors és könnyű", ill. ChefViki és Trinity "Főzz az egészségedért!" felhívására:

Régi receptem ez a pikáns, kicsit savanykás, de számomra nagyon finom és könnyen elkészíthető leves. Az alapötlet Frank Júliától származik, én módosítottam rajta pár dolgot, ezt írtam ide:

Hozzávalók:
30 dkg kelbimbó (~ 300 Ft)
2 dl kefir (~ 60 Ft)
3 dkg vaj (~ 60 Ft)
1 csokor petrezselyemzöld (~ 50 Ft)
1 púpozott tk. liszt
tengeri só
késhegynyi törött bors

A galuskához:
1 tojás (~ 30 Ft)
1 ek. olivaolaj
tengeri só ízlés szerint
annyi liszt, hogy galuskasűrűségű tésztát kapjunk
Az apróságokra számolok még 100 Ft-ot.

Ez összesen: 600,- Ft/fazék leves
Kb. 25 perc alatt kész van.

Először a galuskatésztát készítem el, állni hagyom. A kefirben elkeverem az 1 ek. lisztet.
A megtisztított, megmosott kelbimbót a vajon rövid ideig pirítom, majd kb. 1 liter vízzel felengedem. Sózom, borsozom, fedő alatt puhára főzöm. A forrásban lévő levesbe mokkáskanállal beleszaggatom a galuskákat, ha feljöttek a leves tetejére, a lisztes kefirrel behabarom. Apróra vágott petrezselymet szórok rá.

7 megjegyzés:

  1. Kelbimbót a család nem nagyon díjazza, te a tegnapi tojásos melegszendvicsedet ma megcsináltam, mindenki imádta. De az rettentően laktató. Tudod?:))

    VálaszTörlés
  2. Igen-igen!! Én még levest sem adtam mellé, csak salátát! Örülök, hogy ízlett ! :)))

    VálaszTörlés
  3. Örülök, hogy csatlakozol!!!
    Guszta ez a leveske!

    VálaszTörlés
  4. Szia, klassz ez a leves!:) Egyszer kipróbálom, az biztos. :) És a melegszenvicsed is ínycsiklandóan néz ki.

    VálaszTörlés
  5. Isteni finom lett a leves ! Ma keszitettem el es a paromnak is nagyon izlett ! Koszonjuk!

    VálaszTörlés