Tojásos melegszendvics


Nagyon tetszik Max projektje, a "Gyors és könnyű", úgyhogy én is csatlakozom. 
Ez egy régi családi recept, Anyukám sokszor készítette, néha vendégvárónak, néha ebédnek egy tartalmas leves mellé. 10 db-ot szoktam készíteni egyszerre. A nagy meleg miatt csak hideg  paradicsomsalátát kínáltam mellé.

Hozzávalók:

10 db zsemle (~ 200 Ft)
10 tojás (~ 300 Ft)
kb. 15 dkg füstölt kolbász (~ 280 Ft)
10 dkg sajt (~ 100 Ft)
3 dl tej (~ 70 Ft)
tengeri só
sütőpapír, villany, stb. (~ 50 Ft)
Összesen: 1.000,- Ft/10 db melegszendvics/4 személy
Amíg melegszik a sütő, addig össze lehet állítani.

A zsemlék tetejét levágjuk, a belüket kiszedjük. (nálam ez megy a zsemlemorzsába)
A tejet picit megsózzuk, megmártjuk benne a zsemléket. Nem áztatjuk el, csak éppen hogy nedvesek legyenek. Sütőpapírral bélelt tepsire ültetjük őket. Mindegyik alját kirakjuk karikákra vágott kolbásszal, 4-5 karika zsemlénként. 

Mindegyik zsemlébe beleütünk egy egész tojást, kicsit megsózzuk.

Végül reszelt sajttal megszórjuk a tetejüket.

180 fokos sütőben sütjük. Nehéz megmondani a sütési időt, a lényeg, hogy a tojás jól átsüljön, kb. 25-30 perc. Ha a sütő melegedési idejét is beleszámítjuk, 40 perc alatt kész van.


Jó étvágyat!

5 megjegyzés:

  1. Ez nagyon tetszik nekem. Gusztusos, ötletes.
    Nézz be hozzám légyszíves!:))

    VálaszTörlés
  2. Hú,ez nagyon ötletes,én is elkészítem!

    VálaszTörlés
  3. Örülök, hogy tetszik, jó szívvel ajánlom! :)))

    VálaszTörlés
  4. Hú de jó ötlet!!!Holnap jönnek vendégek, amúgy is melegszendót akartunk, de ez valami fenomenális, biztos nagy sikerem lesz, köszi!

    VálaszTörlés