Rösti

Igazi svájci röstit szerettem volna készíteni, aminek a receptjét Timusnál találtam. Azt nem tudom pontosan, hogy valóban ez-e az eredeti recept, mindenesetre nagyon finom, laktató. Főleg így, hogy sült baconszalonnát és tejfölt is tettem a tetejére.


Hozzávalók 4 személyre, 2 lepényhez:

6 db nagy krumpli

3 db hagyma

kb. 8-10 dkg vaj


bors

Összköltsége: kb. 600 Ft/2 lepény


A krumplit héjában megfőzzük, sós vízben. Nem szabad nagyon puhára főzni, kicsit roszogós maradjon a belseje. Kihűtjük, meghámozzuk. A főtt krumplit és a hagymát nagylyukú reszelő lereszeljük. Teflonserpenyőben megolvasztjuk a vaj egynegyedét. Belehalmozzuk a hagymás krumpli felét, sózzuk, borsozzuk, a forró vajon óvatosan átforgatjuk, hogy jól elkeveredjen, majd a serpenyő aljára nyomkodjuk a masszát, egy lepényt alakítva. Kb. 5 percig sütjük. Egy lapos tálat borítunk a tetejére, megfordítjuk. A serpenyőben újra megolvasztunk egy kevés vajat, a 2. negyedrészt, visszacsúsztatjuk a lepényt, és a másik oldalát is ropogósra sütjük.

A massza másik feléből elkészítjük a másik lepényt is. Csak frissen, melegen finom. Kefirrel, tejföllel, vagy joghurtos, zöldfűszeres mártással is kínálhatjuk.


4 megjegyzés:

  1. Jól néz ki!Kipróbálom majd ,nem egy drága étel sokadikán jól jön:-)

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Már nem is tudom, hogyan találtam rád, de ma megfőztem a sárgarépa krémlevesedet. Igazán finom lett, csak azon gondolkodom, hogy talán sok búzadarát használtam, mert kicsit nehezek lettek a gombócok, vagy azok már csak ilyenek?


    Ha nem baj kilinkeltelek nálam. Holnapra a grissinit tervezem!

    Üdv,
    Kata

    VálaszTörlés
  3. Ez megint nagyon jól néz ki és olyan csalogató!!!! Feltétlen megcsinálom én is. Ja és ezek szerint működik a vezérlésed a nyaralás alatt, ügyes vagy!!!

    VálaszTörlés
  4. Ezt megcsinálom! Összefutott a számban a nyál! :D Gyönyörű!

    VálaszTörlés