Lángos



Már több alkalommal is megígértem, hogy felteszem a saját lángosreceptemet. Szombaton ez volt az ebédünk a borsóleves mellé. A készítését nagymamám tanította meg, még gyerekkoromban. Tehát én így készítem:

Hozzávalók:
50 dkg simaliszt
2 dl tej
3 dkg élesztő
pici cukor

a sütéshez olaj
a tálaláshoz tejföl, fokhagyma ízlés szerint

A langyos cukros tejben felfuttajuk az élesztőt. Összedolgozzuk a megsózott liszttel. Még annyi langyos vizet adunk hozzá, hogy lágy tésztát kapjunk. Jól kidolgozzuk. Fontos, hogy a tészta lágy legyen, mert így tud majd a saját súlyánál fogva megnyúlni a formázáskor. Kb. 20 perc pihentetés után olajozott tálcára kb. tenyérnyi halmokat teszünk a tésztából, így kelesztjük tovább. Felforrósítjuk az olajat, majd a halmokból olajos kézzel körbe-körbe forgatva-lógatva kistányérnyi tésztát nyújtunk. Mindkét oldalát megsütjük.

Az olajból kivéve papírtörlőre tesszük, leitatva róla a felesleges zsiradékot.

Fokhagymaporral ízesített tejföllel meglocsoltuk és jóízűen elfogyasztottuk.


11 megjegyzés:

  1. 2 db sajtos-tejfölöst kérnék elvitelre:)))

    VálaszTörlés
  2. Én is, én is! Kicsi fokhagymát is masszírozhatsz a tejföl alá! :D

    VálaszTörlés
  3. Máris kérem, máris, 4 lángos rendel. Moment, parancsoljatok!! Egészségetekre! :-)))

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörű! Beállok a sorba, bár ma még nem ettem semmit, így előtte gyorsan bedobok egy-két almát, és utána jöhet az élvezet. :)
    Én reszelt fokhagymát szoktam nagyon pici vízben áztatni, csipet sóval. Ezzel kenem meg a meleg lángost, és erre tolom a tejfölt, sajtot. Überkaja! :)

    VálaszTörlés
  5. Elájulok! Ez fantasztikus!!!

    Fokhagymás kacsazsírral kérem szépen megkenni,rá tejföl és arra még sajt :-))

    Uramatyám, folyik a nyálam :-)

    VálaszTörlés
  6. Hú, a mindenit, nekem is kellene egy ilyen fini ebéd! Jó, hogy eszembe juttattad. :)

    VálaszTörlés
  7. Szia:) hűűű lángos,köszike nagyon finom, szép napot kívánok neked..:)) puszi

    VálaszTörlés
  8. Kicsit késtem,van még? Mert én is szeretnék!
    :-)) Minimum 3-at kezdésnek kérek szépen,
    tejfölösen,sajtosan..Hú már az én nyálam is csorog:-)))

    VálaszTörlés
  9. Ugye lányok? Mondom én, hogy isteni... Gyertek, jut mindenkinek! :-)))

    VálaszTörlés
  10. Az éjjel jártam itt, és rögtön tudtam ma én is lángost sütök!!! Meghívlak hozzám egy finom lángosra, ha nem unod még!! És teljesen egyforma az ízlésünk, én is így csinálom, a sima lángost.

    VálaszTörlés
  11. Szia Yasmine!

    Szép estét neked. :) puszi

    VálaszTörlés