Pingvin szelet






Ez a süti tényleg pontosan ugyanolyan ízű és állagú, mint az a bizonyos csoki, amiről a nevét kapta. Az ötletet  itt találtam, de elég sokat módosítottam rajta, ezt a módosított változatot írom le.

Hozzávalók:
A tésztához:
6 tojás
16 dkg simaliszt (benne 1 cs. sütőpor)
15 dkg kristálycukor
kakaópor
A krémhez:
5 dl tejszín
3 púpozott ek. porcukor
10 g zselatin
2 dl tej
A tetejére és a belsejébe:
25 dkg bevonócsoki

A piskotához a tojások sárgáját kikeverjük a cukor felével. A tojások fehérjéhez csipet sót teszünk, majd  kemény habbá verjük a cukor másik felével. Hozzákeverjük a tojásos keveréket, a lisztet és annyi kakaót, hogy sötét színű masszát kapjunk. 180 fokos sütőben, sütőpapírral bélelt tepsiben 2 lapot sütünk, kihűtjük. A krémhez a behűtött tejszínből kemény habot verünk. A zselatint a tejben felolvasztjuk, hozzákeverjük a tejszínhez. Kicsit félretesszük dermedni. A csoki felét gőz felett felolvasztjuk, majd sütőpapírra elkenjük akkora méretben, mint a tészta, hagyjuk megdermedni.
Az egyik tésztára rákenjük a tejszínes krém felét. Ráborítjuk a csokilapot, a papírt óvatosan lehúzzuk róla. Rákenjük a krém másik felét, majd rátesszük a másik tésztalapot. A maradék csokoládét felolvasztva bevonjuk a süti tetejét.

A tészta magába szívja a tejszínkrém egy részét, amitől teljesen puha lesz. Nem túlzottan édes, finom sütemény.

13 megjegyzés:

  1. Ó, de szép!!! El is mentem, egyszer kipróbálom, míg nem kezdek el fogyókúrázni! :-D
    Hú, én nem is merek nekiállni olyan receptnek, ahol nincsen kép, de látom, te nekiálltál, ügyes, bátor vagy! :)
    Nekem látnom kell, hogy hogyan fog kinézni...

    VálaszTörlés
  2. Azért fellelhető a neten képpel együtt is, pl. itt: http://www.tortaimado.hu/2008/05/kinder-pingui.html.

    Yasmine, múltkor végignéztem az oldalad, csuda dolgokat készítesz! Főleg a kenyérfélék, péksütemények tetszenek! Ez a süti viszont vonzóbb lenne számomra vastagabb krémmel.

    VálaszTörlés
  3. Nekem így is jó! (Lenne...)
    :))))

    VálaszTörlés
  4. Hát én még a rendes változatot eddig nem kívántam meg, inkább kinder tejszelet függő vagyok, de ez földbedöngölő! Ja, és nem mellesleg gyönyörűen sütsz! :)

    VálaszTörlés
  5. Én is benne lennék a kóstolásban:))

    VálaszTörlés
  6. Ez olyan finom, mint amilyennek kinez? Csurog a nyalam!

    VálaszTörlés
  7. Ez nálam is várolistán volt eddig, jó hogy emlékeztetsz rá! Nagyon szép lett!

    VálaszTörlés
  8. Hmmmmmmm... Nyálcsurgatós smiley :-DD

    Csak egy szeletet kérnék, mert félnék, hogy teljesen elcsábulok. Az egész tányérnyira :-))

    VálaszTörlés
  9. Imádom azt a bizonyos szeletet,ez is biztos nagyon fini.Várólistára fel.

    VálaszTörlés
  10. Jöttem ötletért,mert nincs még ma sütim,meg is van! Gyönyörű!:-)))

    VálaszTörlés
  11. Köszönöm, Boszikám! Csak próbáld ki! :-))

    Ibolya, ahonnan én vettem a receptet, ott 5 dl tejszín és 3 dl tej szerepel. Nos, ezt bizony nem fogja meg a zselatin! Hát, ezért nem vastagabb a krém, és én ezért nem szeretem az "idegen" recepteket. Azért kellett változtatnom rajta, hogy az olvasóim jobban járjanak. Köszönöm az infot, tényleg szép azon a képen. Én egyébként 56 % kakaótartalmú csokit használok, ha abból beletettem volna a 35 dekát, a süti ehetetlenül keserű lett volna. Jó, hogy nem tettem bele! :-)

    Szepyke, küldök egy szeletkét! :-)

    Raindrop, köszönöm, aranyos vagy! :-)

    Trinity, gyere, Neked is jut! :-)

    Judith, igen, nagyon fincsi! :-)

    Köszi, Kiskukta! :-)

    Viki, gyere, egy tányérnyit félretettem Neked! :-)

    Szia Réka! :-)

    Egycsipet, köszi! :-)

    Belly, oké, jól tetted :-)

    Andi, örülök, hogy tetszik! :-)

    VálaszTörlés