Smiley






Ezt az ötletet egy román oldalon láttam. Mikor azonban vissza akartam keresni, nem találtam meg még egyszer. Ha újra rábukkanok, pótolom a linkelést.

Hozzávalók:
2 cs. mirelit leveles tészta
annyi tojás, ahány sütit szeretnénk
lekvár az édes változathoz
a díszítéshez olajbogyó és uborka
tojás sárgája a kenéshez

A szobahőmérsékletűre felengedett tésztát kb. 3 mm vastagra kinyújtjuk, egy nagyobb bögrével körlapokat szaggatunk. A körlapok szélét kis vízzel elkevert tojássárgájával lekenjük. A tészta leeső részeiből fonatot sodrunk, ráragasztjuk körben a körlapokra, jól lenyomkodjuk, hogy ne maradjon rés a két tészta között. Sütés előtt a sós változathoz mindegyikbe egy tojást ütünk, feldíszítjük. Az édes változathoz lekvárt kenünk a sütik belsejébe. A fonatokat is lekenjük tojássárgával. 180 fokos sütőben pirosra sütjük. A tojásos sütiket a sütés után megsózzuk.





22 megjegyzés:

  1. Állat jó!

    Sósat kérek szépen, tojással :-)

    VálaszTörlés
  2. Először pizzatésztára gondoltam,de milyen jó ötlet,így mennyivel gyorsabb.:-))
    Nagyon tetszik,gratula!:-))

    VálaszTörlés
  3. Én is sósat kérek! Azta', de ötletes!:)
    Csudálkoztam én is eleinte, hogy a tojás a nyers tésztával egyszerre megy, de, ha leveles, akkor érthető.
    Na, ezt hamarosan napirendre kell kerítenem!:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon ötletes! Ügyes vagy!:))

    VálaszTörlés
  5. Nagyon köszönöm Mindenkinek! :-)
    Szóval sósat kértek... Jól gondoljátok, a lekváros olyan jó, megszokott, mint általában az édes leveles tészták. De a tojásos várakozásomon felül, isteni szaftos és nagyon finom. Akkor hozom is... :-))

    VálaszTörlés
  6. Nagyon vidám, látom a kis kezecskén, volt keletje:)))

    VálaszTörlés
  7. :))) Nagyon jók! Ügyes vagy!
    Egy tojásost én is kérek!

    VálaszTörlés
  8. Szuper!!!!!! Elképesztő milyen jó ötleteid vannak. Ha még jut belőle én is kérhetek egyet??

    VálaszTörlés
  9. Jaj, eszméletlenül aranyosak!!! :)))

    VálaszTörlés
  10. Köszönöm szépen, lányok!! Persze, hogy jut Mindenkinek! :-)))

    VálaszTörlés
  11. Szia :) Nagyon kreatív,tetszik ügyes vagy. Legyen szép napod:))

    VálaszTörlés
  12. Csak erre jártam,megint megcsodátam:-)))

    VálaszTörlés
  13. Szép hétvégét kívánok neked és kicsi családodnak. puszi:)

    VálaszTörlés
  14. De klassz! Én édesen és sósan is szeretném...telhetetlen vagyok!

    VálaszTörlés
  15. Figyu,milyen lekvár van benn? Nem folyik ki?

    VálaszTörlés
  16. Szia Réka, Neked is! :-))

    Napmátka, örülök, hogy tetszik! Valóban, mindegyik finom. Legközelebb küldök! :-))

    Andi, ez meggy volt éppen, de mindegy is, a legfolyósabb úgyis a tojás. Jól össze kell nyomni a két tésztát, esetleg le lehet kenni belülről is tojással a két tészta találkozásánál. :-))

    VálaszTörlés
  17. Ez hihetetlenul otletes! Gratulalok, gyonyoruek!

    VálaszTörlés