Túrós pogácsa


Hozzávalók:
60 dkg liszt
1 cs. szárított élesztő
3 tk. só
25 dkg túró
2 tojás sárgája
15 dkg vaj
2 ek. tejföl
kevés tej
A tetejére:
5 dkg reszelt sajt

A lisztben elkeverjük a porélesztőt, majd az összes hozzávalóból összeállítjuk a tésztát. Fél óra pihentetés után lisztezett deszkán kb. 2 cm vastagra nyújtjuk. Tetszés szerinti formára szaggatjuk, a pogácsákat sütőpapírral bélelt tepsire tesszük.


A pogácsák tetejét megszórjuk reszelt sajttal.


180 fokos sütőben 20-25 perc alatt aranyszínűre sülnek. A túró miatt belül szaftos, a sajt miatt kívül ropogós pogácsákat kapunk.

10 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta a pogácsád!!! Kérek szépen én is!!! Nem fogod elhinni, éppen most volt a kezembe a túrós pogácsa receptem, és benézek hozzád, és ez a csodás látvány fogadott. Szinte érzem az illatát!!

    VálaszTörlés
  2. Tényleg guszták Yasmine!!
    Nem bírtad megint sütés nélkül:))) Nagyon finom ez a túrós pogi, nálunk is szeretik, szilveszterkor pl.mindig kötelező kör.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szépek, és tuti finomak! Én a múlt héten csináltam, de nem konkrét reci alapján, maradékokból, nagyon finom lett, azon melegében elfogyott, meg kellene ismételjem, csak az a gond, hogy nem mértem miből mennyit teszek.

    VálaszTörlés
  4. Ínycsiklandóak, szemezgetnék belőlük most szívesen a kávém mellé. :D

    VálaszTörlés
  5. De jó te is kockázod őket::)))
    Csodásak !!!!

    VálaszTörlés
  6. Szia !
    Ez nem is nehéz,sőt sok receptet néztem már bogácsára ,és még a nagyim is sokat sütött de mire oda értem már kész is lett vele és az,hogy kockázod őket,még egyszerűbe teszi...puszi és szép hétvégét neked.

    VálaszTörlés
  7. Ilyet én is szoktam, majdnem pontosan így. Félholdra szaggatom, s nincs hulladék. De a te módszered gyorsabb.
    Csodaszép lett!

    VálaszTörlés
  8. Ez nagyon finom,újévkor ilyen túrósból szoktam malacpofit sütni. Most reptethetnél párat!:-)) Nem volt egy jó hetem...

    VálaszTörlés
  9. Köszi Gizi! Nagyon népszerű ez a recept, mert annyira finom! Már küldöm is! :))

    Köszi Trin! Sütni muszáj :D
    Különösen így, hogy minden morzsája elfogy :))

    Kiskukta, köszönöm! Akkor Nálatok is bejön :))

    Egycsipet, tényleg nagyon finom, már küldöm is! :))

    Krisztina, köszi! Persze, ha sietek, így készítem. Így a leggyorsabb :))

    Szia Réka! Nagyon egyszerű, állj neki bátran! :))

    Wise Lady, köszi! Ugye hogy milyen jó kis recept? :))

    Andi, fel a fejjel! Már röpítem is hangulatjavítónak :))

    VálaszTörlés
  10. Szia:) nézz be hozzám, van ott neked valami, puszi

    VálaszTörlés