Zelleres burgonya














Köret-témában soha nem voltam igazán elégedett. Mindig úgy éreztem, hogy nem tudok elég széles választékot produkálni belőle. Mikor Benzsinél megláttam ezt a receptet, nagyon megörültem. Kicsit megváltoztattam a saját ízlésünk szerint, és egy nekünk nagyon tetsző, finom, ízletes köretet kaptam. A zeller íze átitatja a krumplit, nem domináns benne, csak kellemes kiegészítői egymásnak. Mi rántott hal mellé ettük, de salátával önálló fogásként is el tudom képzelni.

Hozzávalók:
4 db nagyobb krumpli
1 db zeller
2,5 dl tejszín
10 dkg reszelt sajt
só, bors, metélőhagyma

A krumplit és a zellert meghámozzuk, vajazott tepsibe szeleteljük.

A szeletek mindkét felét sózzuk, borsozzuk, minden réteget megszórunk metélőhagymával is.

A reszelt sajtot elkeverjük a tejszínnel, ráöntjük a zelleres krumplira. 180 fokos sütőben fólia alatt kb. 30 percig pároljuk, majd a fóliát levéve még kb. 15-20 percig sütjük, míg megpirul a teteje.

6 megjegyzés:

  1. Nevetni fogsz, ugyanebben a témában keresgéltem most én is. Sosincs köret ötletem. Eddig zeller chipset csináltam, így nem használtam még. Eléggé ígéretes. :)

    VálaszTörlés
  2. Én meg nem is nagyon tudok változtatni sokszor, férjem kapható lenne a változatosságra mértékkel, de nagylányom nagyon egyoldalúan étkezik sajnos. Krumpli nála csak püréként jöhet szóba, a sütőben sült krumplit elutasítja, bezzeg az olajban sültet nem, de azt kb évente 2x készítek csak. Én biztosan szeretném ezt is!

    VálaszTörlés
  3. Nálunk is hasonló a helyzet, mint Kiskuktánál. Nehéz újfajta köretet bedobni, még a főtt krumpli sem csúszik mindenkinek, csak a püré és a sült változat. Meg a rizs, amit nagyon unok.
    Ez a zelleres-rakott nagyon finom lehet!!!

    VálaszTörlés
  4. Szuper finom lehetett!!! Nagyon guszta, ki nem hagynám az elkészítését. Krumpli, zeller nálunk mindenféle formában jöhet. És ami a szerencse, apa minden új kipróbálásában partner. Azért egy kis kóstolót kaphatok belőle??

    VálaszTörlés
  5. Kérlek nézzél be hozzám, találsz ott valamit amit neked is szeretnék továbbadni!!

    VálaszTörlés
  6. Raindrop, ugye? Akkor nem csak nekem problémás.. Szerintem ez a legnehezebb.. :)

    Kiskukta, ahogy mondod. Nem mindig egyszerű változtatni. Ezt is egy darabig fenntartásokkal szemlélték, óvatosan kóstolgatták, aztán végül belakmározták :)

    Trinity, igen, az örök rizs. Mondhatnám hogy megunhatatlan, de nem mondom, mert igenis meg lehet unni. Ezért örültem annyira ennek a receptnek. Fincsi, próbáld ki :)

    Gizi, hát persze! Biztosan ízleni fog. Máris megyek! :)

    VálaszTörlés