Szűzpecsenye leveles tésztában

Könnyen elkészíthető, finom étel, nem csak ünnepre.

Hozzávalók:
1 nagyobb, vagy 2 kisebb egész szűzpecsenye
500 g mélyhűtött leveles tészta
20 dkg főtt császárszalonna szeletekben
1 fej vöröshagyma
20 dkg gomba
1 mokkáskanál szárított petrezselyem
só, bors
1,5 dl olivaolaj

A szűzpecsenyé(ke)t alaposan megmossuk, körben megsózzuk-borsozzuk. Serpenyőben kb. 1 dl olivaolajat hevítünk, majd a szűzpecsenyé(ke)t megpirítjuk úgy, hogy minden oldalán kéreg képződjön. Erre azért van szükség, hogy a hús rostjai bezáródjanak, és a további sütés közben a hús ne engedjen levet.
A hagymát meghámozzuk, apró kockákra vágjuk, 0,5 dl olivaolajon üvegesre pároljuk. Közben sózzuk, borsozzuk, megszórjuk a szárított petrezselyemmel. A gombát megmossuk, meghámozzuk, felszeleteljük, és hozzáadjuk a hagymához. Tovább keverjük, addig főzzük, amíg a gomba teljesen elfővi a levét. Kihűtjük.
A mélyhűtött leveles tésztát szobahőmérsékleten felengedjük, nyújtólapon kinyújtjuk, kb. 6 cm hosszabbra, mint a szűzpecsenye. A tészta kinyújtva kb. 30x25 cm lesz. A kinyújtott tésztát beborítjuk a szalonnaszeletekkel.
A szalonnára rásimítjuk a szobahőmérsékletűre hűlt gombás ragut. A gombás ragura középre ráfektetjük a megpirított húst. Ha két szűzpecsenyénk van, egymással szembefordítva tegyük őket a gombára.
A tésztát szorosan feltekerjük, az összeillesztést alulra fordítjuk. A tekercs két végét összefogjuk és a tészta alá hajtjuk.
Előmelegített, 200 fokos sütőben egy órán keresztül sütjük, ha nagyon pirulni kezd a teteje, alufóliával lazán letakarjuk.

12 megjegyzés:

  1. Hú de jól néz ki!
    Nagyon szuper!

    VálaszTörlés
  2. Igen,tenyleg nagyon szuper!!Kivanatos,otletes,guszta:)

    VálaszTörlés
  3. Kedves Yasmine, esküszöm merö véletlen, hogy egy hete én is ezt készítettem. Nem Nálad láttam, és most elképedve olvasom, hogy mennyire hasonló az egész... Ez most valóban a véletlenek egybeesése, de gondolom, mindegyikünk asztaláról az utolsó morzsa is elfogyott :-)
    http://notburga.blogspot.com/2010/03/szuzerme-levelestesztabanlungenbraten.html

    VálaszTörlés
  4. Andi, Edó, köszönöm! :)
    Notburga, semmi baj! Nem egyforma a receptünk, ez enyémben gomba is van. Ilyen azonos hullámhosszok előfordulnak :)
    Csipet, köszi! :)

    VálaszTörlés
  5. nagyon szép, igazi étvágygerjesztő fogás

    VálaszTörlés
  6. Életveszélyes, mondom ezt úgy, hogy a leveles tésztát nagyon nem szeretem. :)
    Gyönyörűen megcsináltad!

    VálaszTörlés
  7. Bianka, köszi, és nagyon finom is :))
    Köszönöm Rain, kedves Tőled :))

    VálaszTörlés
  8. Nagyon guszta:) Egyszer már próbálkoztam vele,de valamit elronthattam, mert a tészta nem sült át , azóta, nem mertem hozzá fogni, de te most megint kedvet csináltál hozzá:)!!!!!

    VálaszTörlés
  9. Krisztina, a tészta viszonylag vékonyra van nyújtva. Egy óra alatt át kell sülnie, muszáj neki :))) Próbáld meg, biztosan sikerül. Mert egyébként meg irtó finom :))

    VálaszTörlés
  10. Azt hiszem húsvétra ezt választottam .-) Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  11. Ha nem lettem volna beteg,már megsütöttem volna,de nem adom fel!:-))Csodaszép, s nagyon finom is lehet!:-))

    VálaszTörlés