Klasszikus gyümölcstorta

Gyerekkorom óta így készítjük a gyümölcstortát, ez a jól bevált receptem. Még nem érett az eper, amikor ezt készítettem, így befőtt is került bele. De valójában friss gyümölccsel a legfinomabb.
Hozzávalók:
A tésztához:
2 tojás
10 dkg cukor
10 dkg liszt
1 mk. sütőpor
4 ek. víz
csipet só
A krémhez:
2 cs. főzős vaníliás pudingpor
7 dl tej
8-9 ek. porcukor
10 dkg vaj
A tetejére:
gyümölcs (most: alma, banán, őszibarack- és meggybefőtt)
1 cs. tortazselépor
1 ek. cukor
2,5 dl a meggybefőtt levéből
habtejszín a díszítéshez

A lisztben elkevertem a sütőport. A tojások sárgáját habosra kevertem a cukorral és a vízzel, elkevertem benne a sütőporos lisztet. A tojások fehérjét a csipet sóval kemény habbá vertem. A tojáshabot lazán beleforgattam a tojásos keverékbe. Az állítható tortagyűrűmet 25 cm-re állítottam, 180 fokos sütőben kb. 15 perc alatt megsütöttem a piskótát. Közben a pudingport elkevertem a cukorral és a tejjel. Egyben beledobtam a vajat. Habverővel folyamatosan kevergetve, sűrűre főztem. Mire besűrűsödött, a vaj is elolvadt a krémben. A kihűlt piskótára visszatettem szorosan a tortagyűrűt, majd elsimítottam rajta a vaníliás krémet. A torta tetejét kiraktam a gyümölccsel. A tortazseléport elkevertem a cukorral és a meggylével, majd  felmelegítettem. Mikor kicsit kezdett hűlni, a torta tetejére csorgattam, felvert tejszínnel díszítettem.

7 megjegyzés:

  1. Csodaszép ez a torta!!! Viszem is a receptet és megsütöm én is.:)

    Nagyon Sok Boldog Névnapot Kívánok!!!!!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépen díszítetted! Nálad egy hagyományos süti sem hagyományos.:)

    VálaszTörlés
  3. Csoda szép. Nagyon guszta, meg is kóstolnám

    VálaszTörlés
  4. Szia:)
    Ez nagyon szép lett, ügyes vagy...

    VálaszTörlés
  5. Csodaszép, mégegyszer Isten éltessen sokáig!:-))

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm szépen, Gizi! :))

    Ms. Poppy, köszönöm, nagyon kedves vagy! Ez ám az elismerés! :))

    Köszönöm, Wise Lady! :))

    Bianka, Réka, köszönöm! :))

    Andi, köszönöm szépen, aranyos Tőled :))

    VálaszTörlés