Gyümölcsleves tejberizsgombóccal

Az éppen rendelkezésemre álló gyümölcsökből krémlevest készítettem, ami langyosan is, hidegen is nagyon finom. A tejberizsgombóc ötletét először a Torkos Kuckóban láttam, meg is lepődtem, mert még soha nem találkoztam vele kb. 25 éves főzőcskézős pályafutásom alatt. Szerintem remek ötlet, így a gyümölcsleves is laktatóbbá válik, nem mellesleg még finomabb lesz.

Hozzávalók:
30 dkg málna
2 szelet sárgadinnye
3 sárgabarack
8 dl víz
cukor ízlés szerint
2 dl tejszín
1 dl tej
fél csomag főzős vaníliás puding
fahéj ízlés szerint
4 szem szegfűszeg
1 citrom reszelt héja és leve

A tejberizsgombóchoz:
1 liter tej
2 dl víz
24 dkg rizs
10 dkg cukor
1 tk. vaníliakivonat
csipet só
A megtisztított gyümölcsöt felöntöttem 8 dl vízzel, hozzáadtam a citrom héját és levét, a fahéjat, a szegfűszeget és néhány kanál cukrot. Forrástól számított kb. 5 percig főztem. Közben a tejszínt, a tejet és a pudingport összekevertem, a levest besűrítettem vele. Botmixerrel pürésítettem, majd átszűrtem. Még egy kevés cukrot tettem hozzá, mi elég édesen szeretjük.

A tejberizshez a tejet és a vizet összekevertem, beletettem a sót, a cukrot és a vaníliakivonatot, majd a megmosott rizst is. Lassú tűzön addig főztem, amíg a rizs teljesen elfőtte a levét. Kihűlés után vizes kézzel gombócokat formáztam belőle.

8 megjegyzés:

  1. Ez most jól esne! Látom te is teszel pudingot a gyümilevesbe,na nekem ezért tett megjegyzést egy ismerősöm,amikor a T-Home versenyre neveztem. ..pedig nekem ne mondja senki,hogy kiskorában nem evett pudingot,meg azt sem,hogy lisztes menzás leves jobb! Nekem soha nem jutott volna eszembe a különböző gyümiket keverni,eddig egyedül a bogyósokat kevertem. Szóval még egyszer gratulálok!

    VálaszTörlés
  2. Finom lehetett! Én is örülök, hogy Móni bedobta a köztudatba a rizsgombócot, így komplett ebéddé válik a leves.

    VálaszTörlés
  3. Bianka, tényleg, jól sikerült :)

    Gasztroréka, köszönöm szépen! Én mindig pudinggal csinálom, még Frank Júliánál láttam valamikor nagyon régen. A gyümölcsöket pedig azért kevertem, mert éppen ezek voltak kéznél. De jól sikerült, jó szívvel ajánlom! :)

    Moha, ugye milyen jó ötlet? Szenzációs, szerintem :)

    VálaszTörlés
  4. Eszméletlen jó színe van a levesednek!:-))
    Mehetek főkóstolónak?:-D

    VálaszTörlés
  5. A t.rizsgombócba nem kell tojást tenni, nem esik széjjel? Különben okos ötlet. Kipróbálom.

    VálaszTörlés
  6. Nálunk szinte egy hónapja vezet a gyümölcsleves :))
    A tejberizsgombóc szerepelt már nálam is a tavalyi szezonban, de képtelenség mindent megjegyezni, belátom. Valóban isteni vele,sok éve készítem vagy ezzel, vagy habgaluskával.

    VálaszTörlés
  7. Szia :)
    Nagyon szeretem a gyümölcs levest, és hát ez istenien néz ki...:)) Köszi a tippet puszi

    VálaszTörlés