Meggyleves

Régen jártam errefelé... Pedig főzök minden nap... Csak éppen kreatív kiállításra készülök a szappanjaimmal, gyertyáimmal, kosaraimmal, így aztán szinte az egész napom alkotással telik. Majd hozok infókat erről is, de most egy finom meggyleves:

Hozzávalók:
35-40 dkg meggy
cukor ízlés szerint
8 dl víz
reszelt citromhéj
4-5 szem szegfűszeg
fél mokkáskanálnyi őrölt fahéj
fél zacskó vaníliás pudingpor (főzős)
2 dl főzőtejszín
1 dl tej
csipet só

A meggyet megmostam (nem magoztam ki), a vízben feltettem főni. Megcukroztam, beletettem a fűszereket, majd kb. 5 percig főztem. A tejszínt és a tejet összeöntöttem, elkevertem bennük a pudingport. Behabartam a levest, kb. fél perc forrás után levettem a tűzről. Pár szem meggyet kivettem a levesből, a többit átpasszíroztam (nálam nem eszik meg a gyerekek, ha darabos benne a gyümölcs).
Finom, selymesen krémes leves lett, a gyerekek csészéből itták :)
Tányérba tettem az egész meggyszemeket, merőkanállal rámertem a levest. Finom volt :)

Ez a kosár és a virágtartók megrendelésre készültek:

3 megjegyzés:

  1. :)):))
    Remélem majd mutatsz képeket is a kiállításról(szappanok, és gyertyákból) szeretem őket.
    Amúgy imádom a meggylevest!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép színe van. Mi is nagyon szeretjük.

    VálaszTörlés