Sonkás kocka fantáziám szerint :)

Múlt hét közepén, ebédre improvizáltam ezt az egytálételt. A lehetőségeim elég korlátozottak voltak, nem volt túl sok minden a hűtőben... Az arányokat csak úgy "érzésre"...  de igen finom lett. :)

Hozzávalók:
0,5 kg száraz kockatészta
6 dkg vaj
2 ek. liszt
tej
2 egész tojás
20 dkg gépsonka és/vagy szalonna
10 dkg sajt
4-5 szem savanyú uborka
pár szem koktélparadicsom
1 ek. ételízesítő
só, bors
A tálaláshoz:
tejföl
A tésztát bő, sós, ételízesítős vízben feltettem főni. Közben a vajat felolvasztottam, kicsit megpirítottam rajta a lisztet. Sóztam, borsoztam, majd felengedtem kb. 2 dl tejjel. Sűrűre főztem. Annyi tejet kell még hozzáönteni, hogy sűrű, de még folyós legyen a besamel mártásunk. Kicsit hűtöttem, majd habverővel elkevertem benne a két tojást. A sonkát/szalonnát, és az uborkákat apró kockákra vágtam. A tésztát leszűrtem, összekevertem a besamellel, beletettem a sonka- és uborkakockákat is. Kivajazott tepsibe öntöttem a masszát, szépen elegyengettem a tetejét. Megszórtam reszelt sajttal, kettévágott koktélparadicsomokat rakosgattam a tetejére. 180 fokos sütőben szép pirosra sütöttem. Tálaláskor tejföllel meglocsoltam a tetejét.
Jó étvágyat hozzá!

2 megjegyzés: