Pehelykönnyű túrós pite

 

Hozzávalók:
A tésztához:
30 dkg liszt
15 dkg vaj
4 tojássárgája
1 teáskanál cukor
1 zacskó porélesztő
0,5 dl tej
csipet só

A töltelékhez:
50 dkg túró
25 dkg porcukor
1 cs. vaníliás cukor
4 tojásfehérje
1 ek. liszt
reszelt citromhéj

A töltelékhez kemény habbá vertem a tojásfehérjéket. A porcukrot összekevertem a vaníliás cukorral és a liszttel. A túrót villával áttörtem, és összevegyítettem az összes hozzávalót. A tölteléket kicsit kevésnek találtam, ezért beletettem még egy pohár citromos és egy natur joghurtot is. Igaz, hogy az eredeti recept 60 dkg túrót ír, de nekem nem volt annyi, csak egy félkilós csomag.

A lisztben elkevertem a sót. Mélyedést készítettem, amibe beleszórtam a porélesztőt, a cukrot, ráöntöttem a langyos tejet. A tojássárgákat kikevertem a vajjal, majd ezt is hozzáadtam a lisztes keverékhez. Dagasztógéppel kidolgoztattam a tésztát. Kelesztés nélkül dolgoztam vele tovább. Kétfelé vettem. Az egyik felét egy 30x20 cm-es tepsi aljába simítottam. (Nem tettem alá sütőpapírt, a vajas tészta így is szépen kijött a tepsiből.) Ráöntöttem a tölteléket, befedtem a kinyújtott másik lappal. Háromnegyed órát pihentettem, majd megszurkáltam és 180 fokos sütőben 25 percig sütöttem. Nem szeretem, ha túlságosan kiszárad a tészta, kicsit mindig szaftosabbra hagyom. Egyébként lehet 30-35 percig sütni.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések