Burgonyás zsemle


Hozzávalók 16 db-hoz:
40 dkg finomliszt
15 dkg burgonya
2,5 dkg élesztő
5 dkg vaj
2 ek. cukor
1 tk. só
1 dl tej
1 dl víz


A burgonyát sós vízben, héjában megfőztem. Langyosan meghámoztam, krumplinyomóval összetörtem. A tejet, a vizet, a vajat és a cukrot összelangyosítottam, majd felfuttattam benne az élesztőt. A lisztben elkevertem a sót. Mindent összedolgozva bedagasztottam a tésztát. Kicsit hagytam kelni, majd újra átdolgoztam, és lefedve a duplájára kelesztettem. Lisztezett nyújtólapra borítottam, 16 egyforma részre vágtam. A tésztadarabokat zsemlévé gömbölyítettem, majd sütőpapírral borított tepsire sorakoztattam. A tepsin még egyszer megkelesztettem őket. (A tetejüket nem kell lekenni.)
180 fokra előmelegített sütőben 13-14 perc alatt megsültek.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések