Barbie torta


A kislányom 7 éves lett. Hahh, ezt is megértük ... És milyen gyorsan!

Valamikor a tavasszal Sütis néne oldalán láttam hasonló tortát, az ötlet tőle származik. Még akkor könnyelmű ígéretet tettem a lánykámnak, hogy majd én is csinálok neki ilyet. A gyerekek pedig az ilyesmit nem felejtik el ... Na hát akkor, belevágtam ...

Sütis néne piskótáját használtam fel hozzá, a többi részlet saját kreálmány. A belseje puncstorta, kívül marcipán. A receptet átalakítottam nagyobb adagra.

Hozzávalók:
10 tojás
62 dkg cukor
62 dkg liszt (benne 2 cs. sütőpor)
1,2 dl olaj
2,5 dl víz

A tojások sárgáját a cukorral kikeverjük, hozzátesszük az olajat, vizet, lisztet, majd a tojások habbá vert fehérjét. 180 fokos sütőben megsütjük. Egy kuglófformát és egy köralakú kapcsos tortaformát használtam. A saját dolgomat borzasztóan megnehezítettem azzal, hogy nekem csak 26 cm-es tortaformám van, ide viszont 24 cm-es kellett volna. Hiszen nagyon kell figyelnünk arra, hogy a torta magasabb legyen, mint amilyen hosszú a baba lába! Mikor kihűltek a tészták, nagyjából lefaragtam a szélükből, már kezdtem a szoknyaforma kialakítását. A leeső részeket összemorzsoltam, tettem hozzá 20 dkg darált háztartási kekszet, 10 dkg vágott diót, 3 ek. baracklekvárt, kicsi rumot, kakaóport annyit, hogy a massza sötét legyen. Összegyúrtam annyi vízzel, hogy összeálljon a töltelék. Megtöltöttem a tortát. Egy éjszakát pihent a hűtőben. Másnap beleállítottam az előzőleg megmosott és vajjal bekent babát. A tésztát körben levágtam úgy, hogy arányos legyen a baba szoknyája. Marcipánnal feldíszítettem. Nagy sajnálatomra nem kaptam jó minőségű 1:1-es marcipánt, hanem csak 3:1-es díszítőmarcipánt. Emiatt, és mivel málnapiros és kék ételfestékkel színeztem meg a masszát, megállapodtunk a gyerekekkel, hogy a burkolatot csak nézzük, de nem esszük! A torta belseje viszont mértékkel bár, de lakmározható.




A torta összköltsége marcipánnal együtt: kb. 2000-2200 Ft.Az elkészítési időt inkább nem írom le ... :-))

Fáradságos és kimerítő mutatvány volt, elismerem. De a kislányos anyukák biztosan tudják, miért vállaltam mégis a feladatot. A kisfiam születésnapja decemberben lesz. Addig még kitalálok valamit ... :-))

19 megjegyzés:

  1. Gyönyörűűűűűűűűűűűűűűűűűűűűű!!!!!!!!!!!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép lett, ügyes vagy!!! ;-D és persze Boldog Szülinapot a nagylánynak! :-)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm szépen,lányok! :-))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon ügyes vagy. Én nem mernék nekivágni, pedig az én lányom jövő hónapban lesz 7 éves, és cicás tortát kért...

    VálaszTörlés
  5. Gratulálok ehhez a tortához, és boldog szülinapot az ünnepeltnek!

    VálaszTörlés
  6. Köszönjük szépen mind a ketten! :-))

    VálaszTörlés
  7. Húha! Ránézve a képre nem is gondoltam volna, hogy ez torta! Mennyi türelmed van...elképesztő! Gratulálok:)

    VálaszTörlés
  8. Yasmine! Elképesztően ügyes vagy!!!!! Le a kalappal előtted! Gyönyörű! Az én kislányom 2 hónapos múlt, de az egy vagy két éves szülinapjára biztos megcsinálom!!!

    VálaszTörlés
  9. Yazmine, csodaszép lett! Le a kalappal!

    VálaszTörlés
  10. Köszönöm Mindenkinek!
    Boszi! Nekünk is még pont időszerű volt. Jövőre már nem biztos, hogy aktuális lesz ez a "rózsaszín felhős" téma. Már iskolás lesz. De pici lánykáknak szerintem nagy örömet lehet okozni vele. :-))

    VálaszTörlés
  11. Yasmine,
    gratulálok, tényleg meseszép lett!!!

    Boldog szülinapot a lánykádnak!!!!

    A kisfiúnak-mi mást-egy várat kell sütni:))Valahol láttam.....

    VálaszTörlés
  12. Nagyon szép,mesés.Boldog szülinapot a kislányodnak,biztos örült ennek a szép tortának:-)

    VálaszTörlés
  13. Gratula a szépséges tortához!És boldog szülinapot a lányodnak!

    VálaszTörlés
  14. Nagyon köszönöm Mindenkinek! :-))

    Trin, remek ötlet a vár!! Ősszel el is kezdek nyomozni utána! :-D

    VálaszTörlés
  15. Yasmine! ez maga a tökély! Nagyon ügyes vagy!!! Boldog szülit a nagylánynak! :))

    VálaszTörlés
  16. Hát ez valami gyönyörű! Nagyon ügyes vagy!!!! :)) Ha nekem valaki egyszer ilyen tortát sütne, könnybe lábadna a szemem....

    VálaszTörlés
  17. Köszönöm a rengeteg dicséretet és a sok jókívánságot! :-))

    VálaszTörlés
  18. Igazán szép lett! Ügyes vagy!Nem akármilyen türelem kell ehhez!

    VálaszTörlés
  19. Nem semmi :) Nekem nem lenne turelmem ezt megcsinalni. Gyonyoru

    VálaszTörlés