Velencei álom fagylalt

Krémes vaníliafagyi cukrozott narancshéjjal, bőven leöntve csokival. Ez a "Velencei álom" fantázianévre hallgató, isteni finom fagyi. Sok helyen árulják, amikor még úgy vettük, sokszor választottam én is, nagyon szerettem. A házi változatnak azonban nincs párja. Ha felnőtteknek készítjük, pici narancslikőrt tehetünk bele. Ebből az adagból kb. 7-8 gombóc fagyit kapunk.
Hozzávalók:
3 tojássárgája
5 ek. cukor
1 tk. étkezési keményítő
2 dl tejszín
1 dl tej
1 vaníliarúd
15 dkg mascarpone
cukrozott narancshéj ízlés szerint
5 dkg étcsokoládé

A tejet és a tejszínt feltesszük főni, beletesszük a vaníliarúd kikapart belsejét és magát a rudat is. A tojások sárgáját habosra keverjük a cukorral és a keményítővel. Mikor a tejes tejszín felforrt, kivesszük belőle a vaníliarudat, és egy kevés tejet öntünk a tojásos keverékhez. Elkeverjük, felengedjük a többi tejjel. A tűzhelyre visszatesszük, folyamatosan kevergetve, lassú tűzön besűrítjük, majd kihűtjük. Hozzákeverjük a mascarponét, majd műanyagdobozban a fagyasztóba tesszük. Egy óra múlva botmixerrel átkeverjük, majd félóránként újra. Mikor már majdnem megfagyott, de még keverhető, beleszórjuk a kandírozott narancshéjat. Villával átkeverjük a fagyit, majd visszatesszük a fagyasztóba. 
Szobahőmérsékleten szinte azonnal gombócolhatjuk, mikróban, vagy vízgőz fölött megolvasztott étcsokival meglocsoljuk.

12 megjegyzés:

  1. Hmmmmmmmmmmmmmmmmm...

    Egyik kedvencem :-) Csodás lett!

    VálaszTörlés
  2. Ááá, imádom! :)))
    Én másképpen készítem, de így is nagyon finom lehet! Nagyon guszta.

    VálaszTörlés
  3. Ezt én is nagyon szeretem. Analizáltan már, de most el is készítem.

    VálaszTörlés
  4. Yasmine jövök veled álmodozni! Gyönyörű!

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm Lányok! Bevallom, azonnal elfogyott. Vetekszik a Túró Rudissal :)

    VálaszTörlés
  6. Isteni lehetett, nagyon szeretem én is!:-))

    VálaszTörlés
  7. Nagyon guszta!!! Én most pont ilyenről álmodom ebben a nagy melegben.!!:)))

    Nagyon csini lettél!!!

    VálaszTörlés
  8. Bianka, bizony az! :))

    Andi, nagyon-nagyon fincsi lett, tényleg :))

    Gizi, köszi! Kénytelen leszek bekeverni a következőt, mert irtó gyorsan fogy. Próbáld meg Te is, a mascarponeshoz nem kell gép :))

    VálaszTörlés
  9. Szia Yasmine.
    Ezt nagyon jól néz ki,
    kérhetnék egy keveset nagyon meleg van.

    Jó lett a ruhád tetszik.:))
    puszillak és szép estét neked és a családnak is. Ti hogy bírjátok ezt a meleget?

    VálaszTörlés
  10. Köszi Rékám, nehezen viseljük, de azért megvagyunk. Nemsokára megint fagyit hozok, majd gyere kóstolni, ok? :)

    VálaszTörlés
  11. Hát persze,hogy jövök itt a helyem :))

    puszi

    VálaszTörlés