Cobbler nektarinnal


Igen, igen, hozzám is megérkezett Őfőméltósága, ezúttal mennyei nektarin kísérettel.
Trinity oldalán találtam ezt a mesés receptet és sokakhoz hasonlóan én is megsütöttem. Nem lehet csodálkozni a sikerén, könnyen elkészíthető, omlós finomság.

Hozzávalók:
kb. fél kiló gyümölcs
3 ek. barnacukor
2 ek. étkezési keményítő
1 vanília

A tésztához:
25 dkg liszt (benne 1 cs. sütőpor)
5 dkg cukor + szóráshoz
1 tojás
10 dkg vaj
1,5 dl tejszín
csipet só

A gyümölcsöt a kivajazott forma aljára terítjük, megszórjuk a vaníliával elkevert 3 ek. barnacukorral és a keményítővel.
A tésztát összeállítjuk, diónyi gömböket formázunk, a gyümölcs tetejére ültetjük őket. Nem kell, hogy összeérjenek, sülés közben megnőnek. Barnacukorral megszórjuk a tetejüket.

180 fokos sütőben kb. 25 perc alatt elkészül.

A cukor nem csak a gyümölcsöt karamellizálja, hanem a tészta tetejét is. Kívül ropogós, belül omlós, nagyon finom sütemény. :-)


9 megjegyzés:

  1. A cobbler mánia gyorsan terjed. Én vasárnapra tervezem, szeder-áfonya már megvéve.Nagyon guszta!:))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta, Yasmine! Ügyes vagy nagyon! :) Kíváncsian várom Mónika a te változatodat is!

    VálaszTörlés
  3. Akkor hajrá lányok!! Egy baja van csak, fél óra alatt elfogy. Szerintem mindjárt dupla adaggal kéne kalkulálni ... :-))

    VálaszTörlés
  4. Már én is szemezgettem ezzel a finomsággal...
    találós kérdés: 10 embernek mennyit készítsek?:))

    VálaszTörlés
  5. Figyi, Hanga! Szerintem min. a dupláját. Akkor mindenkinek jut egy emberes szelet. :-))

    VálaszTörlés
  6. Nagyszerű ez a recept! Nagyon szép a blogod, sok érdekeset olvastam itt...
    Sándor

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm Sándor! Gyere máskor is, szívesen látlak!! :-))

    VálaszTörlés
  8. Azt hiszem én se hagyom ki.Nagyon jól néz ki! Nektarinnal én is elkészítem!

    VálaszTörlés
  9. Yasmine,
    örülök, hogy ízlett!
    Én is többedszer futok neki-mert pillanatok alatt elfogy!

    VálaszTörlés