Csokis csigacsokor


Egyszerűen nem bírtam ki, hogy ne süssem meg. Eredetileg valamilyen könnyű kakaósat akartam sütni, de mikor tegnapelőtt megláttam Miannál a csigakenyeret, a design teljesen lenyűgözött ... Ugyanígy jártam a Napraforgóval is ... Én persze szokásomhoz híven édesen csináltam. Van a szokásos édes kelttésztám, azt használtam, az eredeti formázás természetesen Miannál.

Kelttészta:
50 dkg liszt
1 zacskó porélesztő
10 dkg cukor
10 dkg vaj
2 tojás sárgája
2 cs. vaníliás cukor
kb. 3 dl tej
reszelt citromhéj
csipet só
pici rum
kb. 10 dkg étcsokoládé

A lisztben elkeverem a porélesztőt, a sót. A tojások sárgáját kikeverem a cukorral, vaníliás cukorral, olvasztott vajjal, beleteszem a reszelt citromhéjat és a rumot. Felengedem a langyos tejjel, hozzáadom a liszthez. Bedagasztom a tésztát, majd kelni hagyom. Közben gőz felett felolvasztom a csokit.
Ha a tészta megkelt, kb. 40 cm átmérőjű körré nyújtom. Ráteszek egy sütőpapírt, megfordítom. A Mian által leírt módszert alkalmazva, a sütőpapíron megalkotom a csigarendszert. Vagy legalábbis valami hasonlót. 

Az olvasztott csokival még itt-ott megkenem a tetejét.

A kreálmányt a sütőpapírral együtt átemelem a tepsire. A tepsiben még kelni hagyom, majd 180 fokos sütőben kb. 35-40 percig sül. 20 perc után letakarom a tetejét.

12 megjegyzés:

  1. Egy hős vagy!! ebben a melegben és ilyen csodás! Gratulálok!!!

    VálaszTörlés
  2. Ez gyonyoru lett!
    Megvan egyik konyvemben ez a design, be is jeloltem, hogy el fogom kesziteni. Ha jol tudom, ott aszalt gyumolcsdarabkakkal..
    Ugyes vagy!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép! Jó, hogy fotón látom a feltekerés módját, mert én magamtól rá nem jöttem volna:)

    VálaszTörlés
  4. Tudod, tekerem egy kicsit itt, csavarom egy kicsit ott :)))) Nálam csak az volt a baj, hogy nekünk egy adag irtó kevés! Másnap kezdhetném elölről ... :)))

    VálaszTörlés
  5. Ez lesz a következő,amit sütök,nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  6. Yasmine! ez szuper lett! :) Ügyes vagy!!!!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szép! Ilyen formázást még nem is láttam, majd én is kipróbálom valamikor, csak lenne már kicsit hűvösebb...

    VálaszTörlés
  8. Gyorsan megvan ám, igaz, kicsit izzasztók mostanság a konyhák, mintha gőzkabinban lennénk.:-))

    VálaszTörlés