Fonott kalács nyolcas fonással


Nálunk a gyerekek nagyon szeretik a tejet, kakaót, tejeskávét, ehhez szoktam nekik valami finomságot készíteni reggelire.
Hozzávalók:
50 dkg liszt
2,5 dl tejszín
2 egész tojás

1 tojásfehérje
csipet só

6 ek. cukor
1 cs. vaníliáscukor

2 dkg élesztő

A kenéshez:
1 tojás sárgája

A tejet, tejszínt a cukorral meglangyosítjuk, felfuttatjuk benne az élesztőt. Összedolgozzuk a többi hozzávalóval. A tésztát megfelezzük, az egyik felébe annyi kakaót gyúrunk, hogy sötét színű tésztát kapjunk. Alaposan bedagasztjuk a tésztát, majd letakarva a duplájára kelesztjük. Én félidőben még egyszer át szoktam dolgozni a masszát, még szebb lesz tőle. 
A megkelt tésztát 8 részre osztjuk, mindegyikből egy rudat formázunk. Mint a képen látható, csak találomra feleztem meg a tésztát. Olyannyira találomra, hogy a fehér tésztából 5 rúd lett, a kakaósból 3. Sebaj, összesen tehát 8 rudat formáztam.
Nyolcas fonással megfontam a kalácsot.
A fonási technikát itt tanultam.


A tésztát még egyszer megkelesztettem, a tojás sárgájával lekentem a tetejét, majd 180 fokos sütőben kb. 35 perc alatt megsütöttem. Kb. 15 perc sülés után le kell takarni a tetejét.

7 megjegyzés:

  1. Aztamindenit, ez nagyon-nagyon szép! Én is nézegettem már ezt a videót, de eddig még nem sikerült megfejtenem, örülök, hogy te rájöttél a rendszerre ;)

    VálaszTörlés
  2. Yasmine! Ez gyönyörűűű. Én nem tudok ilyen szép fonatot készíteni, de most erőt veszek magamon, és meg fogom csinálni. Ha már fele ilyen szép lesz, örülni fogok.
    Ügyes vagy!!!

    VálaszTörlés
  3. Ez valami szepsegesen jol nez ki! En meg nem probaltam a nyolcas fonast, de igy kombinalva egeszen csodas!
    Gratula!!!

    VálaszTörlés
  4. Csak a négyes fonást bírom követni, de Te ügyes vagy, gyönyörű lett!

    VálaszTörlés