Grissini


Már nagyon untam, hogy a gyerekek folyton a bolti ropit rágcsálják. Azóta unom, mióta megnéztem a zacskóját: 6-féle E-t találtam a címkén. Egy egyszerű ropiban! Fényezőanyag ... Minek fényezőanyag egy ropira? Tudom, szép lesz tőle ... A gyerekeknek tökmindegy, hogy fényes a ropi, vagy nem. Emulgeálószerek (2-féle), antioxidáns, enzim. Na jó, elég ...
Így is mondhatnám:
Megsütjük magunknak. A gyerekek boldogan vállalták a formázást, szeretnek "gyurmázni".
Ez alkalommal grissinit sütünk, ami az olaszok egyik kedvenc ropogtatnivalója, minden étterem asztalán ott van, bor, előétel mellé lehet fogyasztani, vagy csak úgy magában is. Eredeti recept innen, de változtattam rajta. Ezt írom le:

Hozzávalók:
50 dkg liszt
3 dl víz
1 tk. cukor
2 dkg élesztő
3 ek. olivaolaj
1,5 ek. só
a kenéshez tej

A lisztben elkeverjük a sót, majd mélyedést készítünk, beleöntjük a langyos vizet, belemorzsoljuk az élesztőt, a cukrot. Megvárjuk, amíg kicsit fölfut az élesztő, majd beletesszük az olajat és bedagasztjuk a tésztát. Kemény, rugalmas tésztát kapunk. Egy órát kelesztjük.
Kb. fél centi vastag, 25 cm hosszú rudacskákat sodrunk, a tepsiben tejjel megkenjük őket. 180 fokos sütőben 10-12 perc alatt megsütjük. Kívül ropogós, belül puha "ropit" kapunk. Vigyázni kell, nem szabad túlsütni. Ebből az adagból kb. 45-50 db grissino lesz.


5 megjegyzés:

  1. Ez nagyon tetszik nekem!!! Jó ötlet, még nem is hallottam ilyenről. Rosszul evő kisfiamnak biztosan megsütöm, hátha ebben a formában jobban megeszi a pékárut! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta,jöhet nekünk is!:-)

    VálaszTörlés
  3. Szuper!!!!! Remek ötletet adtál, feltétlen megsütöm én is.

    VálaszTörlés
  4. Türelmes vagy-nagyon gusztusos!!!!

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm szépen! A dicséret a kisfiamat illeti, ő formázta az összeset. Én csak összeállítottam a tésztát :-)

    VálaszTörlés