Sós kifli


Nálam is elkészült a sós kifli, óriási sikerrel. A gyerekeket úgy kell elüldözni a konyhából, hogy legalább annyit várjanak, amíg kihűl ...

Az eredeti recept Limaráé:

Hozzávalók:

50 dkg BL80 liszt

1,5 tk. só

pici aszkorbin

20 dkg öregtészta

2 dl tej

0,5 dl víz

1 tk. cukor

2 dkg friss élesztő

0,5 dl olaj

Én még a hagyományos felfuttatós módszerrel dolgozom, meglangyosítom a folyadékot, belekeverem a cukrot, és megvárom, míg felfut az élesztő. A többi hozzávalóval bedagasztom a tésztát. Én kézzel dagasztok, szép hólyagosra. Kétszeresére kelesztem.

Megformázom a kifliket, még kelesztem őket, hideg vízzel lespriccelem. 180 fokon 16 perc alatt sülnek meg, ha kivettem a sütőből még egyszer lespriccelem őket.

Nálam az a helyzet, hogy mindig egy kicsit több folyadékra van szüksége a tésztámnak, mint általában az előírtak. Gondolom, a lisztem lehet más. A többi viszont pontosan stimmel, és valóban, mindig nagyon finomra sikerülnek.


2 megjegyzés: