Fonott kalács ötös fonással


Ez a kalács az újonnan kikísérletezett kalácstésztámból készült. A vajas és a tejszínes kalácstésztákat ötvöztem egymással. A tejszíntől lesz vattaszerűen foszlós, a vajtól pedig szaftos és számomra finom ízű.


Hozzávalók:

50 dkg simaliszt

2,5 dkg élesztő

2,5-3 dl tej

7 dkg cukor

1 cs. vaníliáscukor

2 tojás

1 dl tejszín

5 dkg olvasztott vaj

reszelt citromhéj

csipet só

a kenéshez: 1 tojás sárgája


A tejet egy kanál cukorral meglangyosítom, belemorzsolom az élesztőt, felfuttatom. A tejszínt összemelegítem a vajjal langyosra. A többi hozzávalóval együtt bedagasztom a tésztát, lefedve duplájára kelesztem, menet közben még egyszer bedagasztom. Lisztezett deszkára borítom, 5 részre osztom, mindegyik részből rudat formázok. Az ötös fonást itt tanultam.


A tepsiben még egyszer megkelesztem a tésztát, tojássárgájával lekenem, majd 180 fokos sütőben 30-35 perc alatt pirosra sütöm. A tetejét kb. 15 perc sütés után takarni kell.

9 megjegyzés:

  1. Hú nagyon jókat sütsz!Szép lett ismét! Különösen tetszik, hogy gépi segítség nélkül:) (Bár, semmi bajom a gépekkel.)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Tündér! Kifejezetten szeretek tésztával dolgozni. Én azt szeretem, ha a kezem alatt alakul a massza. :-))

    VálaszTörlés
  3. Már megint egy csodaszép mű! Nézz be hozzám légyszives!:))

    VálaszTörlés
  4. Hű a mindenit! A tökéletes kalács!

    VálaszTörlés
  5. Fantasztikusan ügyes vagy. Mondtam már? :)))

    VálaszTörlés
  6. Jaj,már a múltkor is csodáltam ezt a fonást!
    Nagyon szép! Ezt a tejszíneset én is kipróbálom majd...

    VálaszTörlés
  7. Ez gyönyörü lett!! Hú, de rég sütöttem már, itt az ideje....

    VálaszTörlés
  8. Nekem is kalácsot kell sütnöm-annyira megkívántam nálad....

    VálaszTörlés