Fonott kalács ötös fonással

Ez a kalács az újonnan kikísérletezett kalácstésztámból készült. A vajas és a tejszínes kalácstésztákat ötvöztem egymással. A tejszíntől lesz vattaszerűen foszlós, a vajtól pedig szaftos és számomra finom ízű.

Hozzávalók: 50 dkg finomliszt, 2,5 dkg élesztő, 2,5-3 dl tej, 7 dkg cukor, 1 cs. vaníliáscukor, 2 tojás, 1 dl tejszín, 5 dkg olvasztott vaj, reszelt citromhéj, csipet só, a kenéshez: 1 tojás sárgája

A tejet egy kanál cukorral meglangyosítom, belemorzsolom az élesztőt, felfuttatom. A tejszínt összemelegítem a vajjal langyosra. A többi hozzávalóval együtt bedagasztom a tésztát, lefedve duplájára kelesztem, menet közben még egyszer bedagasztom. Lisztezett deszkára borítom, 5 részre osztom, mindegyik részből rudat formázok. Az ötös fonást itt tanultam.
A tepsiben még egyszer megkelesztem a tésztát, tojássárgájával lekenem, majd 180 fokos sütőben 30-35 perc alatt pirosra sütöm. A tetejét kb. 15 perc sütés után takarni kell.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések