Vajas kifli

Ez a recept saját kísérletezgetéseim eredményeképpen jött létre, nekünk így ízlik a legjobban.

Hozzávalók:
60 dkg BL80 liszt
10 dkg fehér tönkölyliszt
2 tk. tengeri só
3 dl víz
1 tk. cukor
3 dkg élesztő
8-9 dkg vaj
0,5 dl tejszín
3 ek. burgonyapehely

A vizet a tejszínnel és a cukorral meglangyosítjuk, felfuttatjuk benne az élesztőt. Közben a liszteket összekeverjük a sóval és a burgonyapehellyel, a vajat lágyra melegítjük. Bedagasztjuk a tésztát. A víz mennyisége eltérő lehet. Kemény, ruganyos, sima tésztát kell kapnunk. Lefedve kelesztjük. Kb. 20 perc kelés után újra átdolgozzuk a tésztát, majd a duplájára kelesztjük. Lisztezett deszkán átgyúrjuk, 16 egyenlő részre osztjuk.


Megformázzuk a kifliket, sütőpapírral bélelt tepsin újra megkelesztjük, majd vízzel megspricceljük őket. 180 fokos sütőben 16-17 perc alatt megsülnek. Még forrón újra megspricceljük hideg vízzel. Szaftos, mégis puha és könnyű tésztát kapunk.

7 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta!!!!! Hozzád jövök reggelire, én hozom hozzá a tejeskávét.

    VálaszTörlés
  2. Azért ez elképesztő, képzeld múlt héten készítettem én is fázisfotókat kifli formázásról, csak még nem volt időm feltenni, de azért majd kicsit késöbb én is felrakom. Amúgy én is pont így formázom.A kiflid meg biztos nagyon finom!

    VálaszTörlés
  3. Én is szívesen harapnék a csücskéből! Gyönyörűek!!!

    VálaszTörlés
  4. Gyertek csajok! Jut Mindenkinek! :-)
    Gizi, ez jó ötlet, gyere, várlak!! :-))
    Kiskukta, tudod, a gasztrobloggerek egy hullámhosszon vannak! :-))
    Viki, gyere, van itt kifli, Gizi hozott tejeskávét, jól bereggelizünk! :-)))

    VálaszTörlés
  5. Futok én is, még belémfér-csak zabpelyhet ettem! Gyönyörű lett!!!És hogy magad kísérletezed-ügyes vagy!!!

    VálaszTörlés
  6. Gyere Trin, van még, és még langyos a kávé!! :-))

    VálaszTörlés