VKF! XXVII. - Szülinapi zsúr - Mini torták


Lúdanyó felhívására készítettem el a Vigyázz, kész, főzz! pályázat XXVII. fordulójára a sütiket. A téma: Szülinapi zsúr. Mini tortákat sütöttem, azzal az elképzeléssel, hogy annyi darabot, ahány gyerkőc érkezik a zsúrra.
Kakaós piskótát sütöttem, vaníliás tejszínkrémmel és banánnal töltöttem meg. Kis tortákat vágtam, bevontam először a tejszínkrémmel, majd a színezett marcipánnal. A fehéreket nem marcipánnal, hanem fondant-nal vontam be. Saját készítésű marcipánvirágokkal és enyhén édes tejszínhabbal díszítettem.

Hozzávalók:
Tészta:
4 tojás sárgája
25 dkg porcukor
25 dkg liszt (benne 1 cs. sütőpor)
1 dl víz
0,5 dl olaj
csipet só
annyi kakaó, hogy sötétre színezze a tésztát
A sima piskóta eredetije itt:

A tojássárgákat kikeverjük a porcukorral, hozzákeverjük a vizet, az olajat, a sütőporos lisztet és a tojások (csipet sóval) kemény habbá vert fehérjét. 180 fokos sütőben megsütjük a tésztát.

A tejszínkrémhez:
Kb. 3 dl habtejszínt 1 cs. habfixálóval és 1 cs. vaníliáscukorral kemény habbá verünk, hozzákeverünk 3 ek. sűrű tejfölt és annyi cukrot, hogy az ízlésünknek megfelelően édes legyen. A tésztát kettévágjuk, megkenjük a tejszínkrémmel, rákarikázunk 2 banánt, még egyszer lekenjük a krémmel és rátesszük a tészta másik felét. Néhány órára hűtőbe tesszük, majd megfelelő kis kockákra vágjuk. A mini torták külsejét is vékonyan megkenjük a krémmel, majd egy éjszakán át a hűtőben tartjuk.

Színezett marcipánnal bevonjuk a kis kockákat. A fehéreket fondant masszával vontam be. Erről majd később írok, a fondant receptje itt.
Még korábban készítettem rózsákat, leveleket és kis virágokat a kiszúrószettemmel, színezett marcipánból. A fehér marcipánmasszát pasztával színeztem meg.

2 dl habtejszínt egy 1 cs. habfixálóval, kevés cukorral kemény habbá vertem, csillagcsőrös nyomózsákba tettem, ezzel díszítettem a mini tortákat, és "ragasztottam oda" a virágokat.


Idő- és munkaigényes a feladat, nem is készítek ilyet máskor, csak ünnepre. Egy szülinapi zsúr azonban különleges alkalom, ilyenkor szívesen bevállalom a többletmunkát. Azt ajánlom, csak türelmes, gyakorlott háziasszonyok kezdjenek hozzá, és ha tehetik, ne ilyen melegben... :-)) Pontosítok: ilyen melegben ne ilyet! :-))




18 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek és ötletesek! Gratulálok! ;)

    VálaszTörlés
  2. A mindenit! Szuperok a kis tortácskák! Én aztán tudom értékelni, mert a reneszánsz táljaimhoz gyakran készítek marcipán dekorációt. Nagyon szépek a virágok! Különösen az első rózsa sikerült jól. Színezett marcipánt használtál, vagy te magad színezted?
    Nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  3. Bocsi, most látom színezett...
    Hát nagyszerű lett.

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm szépen!
    8 db-os pasztakészletem van, azzal színeztem a fehér marcipánt. :-)

    VálaszTörlés
  5. GYÖNYÖRŰEK!!! CSUPA NAGYBETŰVEL!!! :)

    VálaszTörlés
  6. Gratulálok,megyek a gyerekzsúrodra!:-))

    VálaszTörlés
  7. Meseszépek!!!!!!! Nem találok rá szavakat. Nagyon ügyes vagy!!!! Én is szívesen mennék a zsúrra, igaz már kinőttem a gyerek korból.

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szépek lettek a kis tortácskák!! Én is mennék hozzád szülinapi zsúrba :)

    VálaszTörlés
  9. Ez igazán jó ötlet és nagyon szépek lettek!
    Milyen a színező paszta készleted és hol vetted?

    VálaszTörlés
  10. Köszönöm Mindenkinek!
    Moha, a paszta Sőregitől van. 8 kis tégelyből áll, ez volt a kapható legkisebb kiszerelés. Nagyon kevés is elég belőle. A lila szín nem tetszik benne, a rózsáknál kevertem még bele rózsaszínt, így már jobb lett. A barnát még nem próbáltam, a többi jó. A zöldet és a rózsaszínt kifejezetten szépnek találom. :-)

    VálaszTörlés
  11. Atyavilág, de gyönyörűeket alkottál! Igazi művészi darabok, gratulálok!

    VálaszTörlés
  12. Köszönöm szépen, lányok!! :-)

    VálaszTörlés
  13. Eljöttem még egyszer gyönyörködni:)Különösen az első tortácska díszítése tetszik. Hááát szívesen lennék gyerek itt:)

    VálaszTörlés
  14. Köszönöm Sándor! A kislányom is azt választotta. Úgy látszik, tényleg az sikerült a legjobban. De még nem ette meg, csak nézegeti. :-)
    Gyere máskor is, mindig szívesen látlak! :-))

    VálaszTörlés
  15. Nagyon szépek lettek! És kíváncsi vagyok, hogy hogyan ment a munka a fondantal. Remélem írsz majd róla. Nekem mind tetszik!

    VálaszTörlés