Csíkos habcsók

Sok tojásfehérjém maradt, ennek hasznosítására készítettem a habcsókot. 4 tojásfehérjét 20 dkg porcukorral, csipet sóval és kávéskanál ecettel nagyon kemény habbá vertem. A masszát elfeleztem, az egyik felébe kakaót kevertem.
Egy erősebb nejlonzacskó egyik sarkát levágtam úgy, hogy a kinyomócső még éppen beleférjen. A zacskóba belekanalaztam mindkét masszát nagyjából egymás mellé.
A zacskóból kis csúcsokat nyomtam a sütőpapírral borított tepsire. Kb. 70 fokos sütőben másfél órát szárítottam, majd lekapcsoltam a sütőt, az ajtaját fakanállal kitámasztottam, és a sütő lehűléséig tovább szárítottam a habcsókokat.

18 megjegyzés:

  1. Nem hiszed el, éppen ma gondolkodtam a habcsókon, mert sok a tojásfehérjém. Nagyon mutatós lett, és gondolom ízre is jót tett neki a kakaó.

    VálaszTörlés
  2. Igen, finom nagyon. :-)
    Bár nem kis lelkifurdalással készítem, mert hát tömény cukor ... Nekem kakaó nélkül, dióval ízlik még nagyon. Sajnos... :-))

    VálaszTörlés
  3. de szépek :) Nekem a kókuszos a kedvencem

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szépek lettek. :) Én szerencsére ilyen formában kevésbé szeretem, a pavlovák úgyis adnak eleget a kilóimnak. :P :D

    VálaszTörlés
  5. Nem különösebben szeretem a habcsókot, de ezt most megkóstolnám. Tényleg igaz, hogy először a szemével eszik az ember.

    VálaszTörlés
  6. Lehet ezekből a finomságokból kapni???
    Nagy gusztára sikerültek.
    Imádom (sajnos) a habcsókot:DDD

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm, lányok! Persze Gabi, szívesen! Már postázom is! :DD

    VálaszTörlés
  8. Milyen mutatós! Ha betennéd egy kávés csészébe, elhinném, hogy habos kávé!

    VálaszTörlés
  9. Nem fogod elhinni: a nagymamám készítette durvára vágott dióval, nála ezt hívták Borzas Katának...Nagyon szerettem!
    Megint szépségeset sütöttél!

    VálaszTörlés
  10. Szia:)) Szép jó reggelt,neked...Sok puszi:))

    VálaszTörlés
  11. Elárulod,miért vagy hálás?:-))

    VálaszTörlés
  12. Igen, elárulom, nemsokára :-)))

    VálaszTörlés
  13. Yasmine,
    megkaptad a mailt?? Ha csak elfoglalt vagy, semmi gond-nem sürgetlek..Csak kíváncsi vagyok....

    VálaszTörlés
  14. Trin, most írom a választ, mindjárt küldöm! :-))

    VálaszTörlés
  15. Oké, nem akartalak sürgetni komolyan!!

    VálaszTörlés