Elzászi almatorta



Egyik kedvenc sütiskönyvem Christian Teubner A világ 100 legjobb receptje sorozatából a Sütemények című kiadvány. A szerző rengeteget utazott szerte a világban és különböző országok konyháinak sütireceptjeiből készített egy válogatást, ezt tette közzé ebben a gyönyörű albumban. Ebben a könyvben Franciaország kedvelt süteményeinek sorában szerepel ez a finom édesség.



Hozzávalók:

A tésztához:
22 dkg liszt
11 dkg vaj
5 dkg porcukor
1 tojás sárgája
csipet só

A töltéshez:
3-4 db alma
1 citrom héja és leve
10 dkg cukor
3 tojás
1,25 dl tejszín

A hozzávalókból elkészítjük az omlós tésztát, a hűtőben 1 órát pihentetjük. Közben az almákat meghámozzuk, negyedekbe vágjuk és kimagozzuk. A tetejüket párhuzamosan bevagdossuk, de nem vágjuk át. A citrom levét kis tálkába facsarjuk, megforgatjuk benne az almagerezdeket azért, hogy ne barnuljanak meg. Elkészítjük az öntetet, összekeverjük a tojásokat a cukorral, a tejszínnel és a reszelt citromhéjjal.
A tésztát kinyújtjuk, kibélelünk vele egy lapos gyümölcstortaformát.



Az almákat rárakosgatjuk a tésztára a vágott felükkel felfelé.



A tetejére öntjük a tojásos-tejszínes keveréket.



Az eredeti receptben ugyan nem szerepel a fahéj, én azonban még sütés előtt meghintettem fahéjas porcukorral.
180 fokos sütőben kb. 25-30 perc alatt megsütjük.



Jó étvágyat !!

10 megjegyzés:

  1. Nagyon szép! Most érik az almánk, el fogom készíteni!!! De örülök neki! :)
    Ügyes vagy, mint mindig.

    VálaszTörlés
  2. Jaj nekem, ez megint isteni finom lehet!!! Most kicsit diétázok, és szenvedek mert csak nézhetem az ilyen finomságokat.

    VálaszTörlés
  3. Egyszerűnek tűnik és biztosan nagyon finom is. :)

    VálaszTörlés
  4. Boszi, próbáld ki, szerintem ízleni fog. Intenzíven tejszínes ízű, krémszerű töltetben a finom, puha almadarabok. A recept savanykás ízű almát ír hozzá. :)

    Gizi, minden tiszteletem a diétázni tudóké! Nekem sajnos nem megy. Állítólag olyan nagy szükségem nincs rá, de ha lenne, bajban lennék... :)

    Egycsipet, igen, tényleg egyszerű. Ez az a fajta süti, amit csak egyféleképpen lehet elrontani, ha odaégetik. :))

    VálaszTörlés
  5. Szép a felső képeden a fény és az árnyék.
    Ezt a sütit meg már mióta tervezem,fincsi lehetett. Most csak beváltakat készítettem a héten.

    VálaszTörlés
  6. Almás süti mindig jöhet, mert az alma sok, az ötlet mindig kevesebb; köszi!

    VálaszTörlés
  7. Szia Drága Yasmine!
    Jöttem hozzád, és látom micsoda finomságot csináltál..Hát lopok kicsit és viszem magammal az ágyba és ott megeszem..hmm
    Puszi...

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm szépen! :-)
    Mandy, már küldöm is! :-)
    Réka, megyek, meglátogatlak!! :-)

    VálaszTörlés