Házi krémsajt

Nálam is elkészült a házi mascarpone, és elmondhatom, hogy még soha ilyen finom krémsajtot nem ettem. Elkészítése nagyon egyszerű, bárki bátran vállalkozhat rá.


Hozzávalók:
1 nagy doboz 20 %-os tejföl (450 g)

Egy nagyobb méretű műanyag szűrőt egy magasabb edényre teszünk. Kibéleljük duplán gézzel, vagy valamilyen más, hasonló anyaggal. Beleöntjük a nagy pohár tejfölt. Semmi mást nem csinálunk vele, nem keverjük meg, egyszerűen hagyjuk csepegni. Néhány óra múlva az anyagot szorosan összefogjuk, és az egészet betesszük a hűtőbe. Nálam 24 órán keresztül tartott a lecsepegtetés.

Ekkor kivesszük az anyagból, tetszés szerint ízesítjük. Műanyag dobozban tárolva hűtőben 4-5 napig eláll.
450 gramm zsíros tejfölből 28 dkg friss krémsajtot kaptam.

A natur krémsajtot háromfelé osztottam. Az egyik adagot csak megsóztam. A másodikba teáskanálnyi pirosaranyat kevertem, a harmadikba pedig snidlinget és sót. Ezt az adagot botmixerrel simára kevertem, a család jobban szereti, ha a krém homogén.

Az elkészítéshez Wise Lady utasításait követtem, eredeti recept megtalálható itt:

17 megjegyzés:

  1. Egyetértek!! :-))
    Szerintem a paprikás a legfinomabb, a férjem szerint a snidlinges. Nem veszünk össze rajta, készül a következő! :-))

    VálaszTörlés
  2. Nekem is pont tegnap lett kész:DDD

    VálaszTörlés
  3. Nekem is nagyon bevált. Sósan sajtkrémnek, zöldfűszeresen vagy egyéb ízzel, édesen pedig pl. tiramisunak, sajttortának, stb. stb. Mindenhova, ahova aranyárú mascarpone kellene :-)

    VálaszTörlés
  4. Most vettem ki a tejfölt a hűtőből... :D

    VálaszTörlés
  5. Nagyon finom lehet. Sajtot már csináltam, de ezt is kipróbálom!!!

    Off: most én süsü vagyok, vagy csak a kenyeredet figyeltem tegnap, de mintha hátteret változtattál volna...Rossz a memóriám?? Tudom, hogy új lett, de ez az??Bocs, öregszem:DDD

    VálaszTörlés
  6. Igen. Olyan ára van az üzletekben, hogy elképesztő. És nekem legutóbb meg is romlott a lejárati időn belül az akciós mascarpone, amit a Lidl-ben vettem. Még akciósan is kb. kétszerannyiba került, mint az egy pohár tejföl. És az egy pohár tejfölben reményeim szerint nincs adalék. Szeretném hinni, hogy nincs ...
    Trinity, igen, változtatgatom néha a hátteret, ez most megint egy másik. Én a pici gépünkön szoktam szerkeszteni, mindig megtetszik valami. De a nagy képernyőn egész másképp mutat, úgy meg tudok lepődni rajta! Még én is keresem az "igazit". :-))

    VálaszTörlés
  7. Szia:) Szép estét neked, és a családnak is:))Nagyon ügyes vagy biztos vagyok benne hogy fincsi....hmm nyamm nyammmm, meg is kóstoltam mind....Puszi

    VálaszTörlés
  8. Szia Rékám, de jó, hogy jöttél! Friss, ropogós kiflivel kínálom. Hozol hozzá finom kávét? :-))

    VálaszTörlés
  9. a szinezés pirosra mág nem jutott eszembe,a zöld már igen.!Ugye milyen jó,hogy kipróbáltad?

    VálaszTörlés
  10. Ne haragudj,de megint Rád fogok hivatkozni;eszembe jutott egy császár,piros-fehér-zöld krémmel. Mit szólsz?

    VálaszTörlés
  11. Én is egyik nap készítettem el pont! De tiramisuba használtam, ez a sós változat nagyon jó ötlet! :)

    VálaszTörlés
  12. Andikám, csak nyugodtan. :-))
    Engedd szabadjára a fantáziádat, végül is erről (is) szólnak a gasztroblogok, az ötletelésről. Nem iszunk egy kis kávét? Olyan jólesne most.. Mindjárt éjszaka, nekem meg még annyi dolgom van.. :-))
    Boszi, igen, lecsöpögtetés után teljesen semleges az íze, édességbe is kiváló. De ajánlom a sós változatot is, isteni puha kenyérre kenve! :-))

    VálaszTörlés
  13. Tökmagos buci házi sajtkrémmel. Tökéletes!

    VálaszTörlés
  14. Szia:) Hát persze...hogy igen.:)De nincs ahhoz már késő??? HOLNAP?????

    VálaszTörlés
  15. Daisy, mondom én, hogy fincsi. Küldök egy szeletet, jó? :-))
    Réka, ok, megbeszéltük! Jó éjt! :-))

    VálaszTörlés