Legyező zsemle

Hozzávalók:

40 dkg BL80 liszt
3 dkg Graham liszt
2 tk. tengeri só
2 dl natur joghurt
1 tk. cukor
1,5 dkg élesztő
7 dkg vaj
kevés pirospaprika

Összemelegítjük a joghurtot a cukorral, felfuttatjuk benne az élesztőt. Közben összekeverjük a liszteket a sóval. Megolvasztunk 3 dkg vajat. Összedolgozzuk a tésztát. 20 percig kelni hagyjuk, majd újra bedagasztjuk. Lefedve duplájára kelesztjük. Lisztezett deszkára borítjuk, majd kb. 50x40 cm-es téglalappá nyújtjuk. Megkenjük a megmaradt olvasztott vajjal, amibe előzőleg kevés pirospaprikát kevertünk. Hosszában 7 db kb. 4 cm széles csíkokra vágjuk, majd a tésztacsíkokat egymásra tesszük. 12 egyforma darabra vágjuk. Kivajazott muffinformába ültetjük a tésztákat úgy, hogy az egyik szélén összenyomjuk a tésztát.
Még egyszer megkelesztjük, majd 180 fokos sütőben szép pirosra sütjük.
Finom szaftos, mutatós péksüteményt kapunk.

A tészta saját recept, a formázás innen származik.

29 megjegyzés:

  1. Közösség elleni izgatás :-)

    Gyönyörűek!

    VálaszTörlés
  2. Hát miért ne találtál volna ki mára is valami extrát? ;)))) Szuper! :*

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm!! E.Margitka volt az elkövető, kérem szépen! Én csak átvettem az ötletet. :-DDD

    VálaszTörlés
  4. Igen, de te megkerested! Ügyes vagy, nagyon guszta!!

    VálaszTörlés
  5. Szerintem is te vagy ez egyik Nagy Megtaláló:)
    Igazán jól néznek ki!

    VálaszTörlés
  6. Jajjjjjjjjjjj! De nagyon megkóstolnám!
    (Remélem, elért a sóhajom hozzád!)

    VálaszTörlés
  7. Na, ezek megint gyönyörűek, csak kapkodom a fejem!:)) Yasmine, messze laksz tőlem? Mert ha nem bejelentkeznék egy tanfolyamra hozzád!:))

    VálaszTörlés
  8. Trin, köszi szépen! Még augusztusban sütöttem, holnap este akartam feltenni, de nem működött az időzítés :(

    Kata, igen, a formázáshoz még van úgy, hogy veszem az ötletet, bár már sok olyant is tettem fel, ami a saját találmányom. Ha nem, mindig megjelölöm a forrást. Bár mindenki így tenne! Sajnos vannak kivételek :(
    A tészták viszont már teljes egészében saját kísérletezés eredményei. Köszi a dicséretet! :-)

    Boszi: igen, hallom! Küldöm is a kóstolót! :-))

    Andi, köszönöm! :-))

    Benzsi, nagyjából 140 km-re lakunk egymástól! Mondom én, hogy egyszer összefutunk! :-))

    VálaszTörlés
  9. Az nem távolság, áthidaljuk!:))

    VálaszTörlés
  10. Ez megint egy remekmű!!!! Én csak lesek és közben nagyokat nyelek itt.

    VálaszTörlés
  11. Szia:)) Hmm biztos fincsi, de sajna én tegnap nem tudtam jönni,nem volt net de sokat gondoltam rád és ez a szilvás lepény amit nekem készítettél...ááá
    Nagyon szép hétvégét.. Puszi

    VálaszTörlés
  12. Köszönöm, Gizi! :-))
    Réka, semmi baj, félretettem Neked belőle! :)
    Neked is szép hétvégét! :-))

    VálaszTörlés
  13. Ohh, köszi akkor kérném is:))

    VálaszTörlés
  14. Ma nem teszek fel semmit, de leírom Neked, hogy mi készült: almás burgonykrémleves pirított mandulával, rántott hal rizzsel és tartármártással. Melyikből szedhetek? :-)

    VálaszTörlés
  15. Almás burgonykrémalevest kérnék a halat nem szeretem:))

    VálaszTörlés
  16. Még ilyen levest nem kóstoltam, ugye azért megosztod velünk a receptet???? A többit is bevállalom szívesen.

    VálaszTörlés
  17. Rékám, kárpótolhatlak egy kis almás pitével? Mert az meg éppen most sül... :-))

    Gizi, fent van már az oldalamon a sima burgonykrémleves, ebbe belefőztem néhány gerezd almát is, a többi ugyanaz. :-)
    Az alma nélküli nekem jobban ízlett, a családnak mindegyik tetszett. :-))

    VálaszTörlés
  18. Hát hogyne,köszi:))
    én meg csináltam teát,még meleg gyere majd...

    VálaszTörlés
  19. Szia :)) Szép napot neked....Puszil az Anna...

    VálaszTörlés
  20. Jaj de jó, én is Őt!! Remélem, teljesen meggyógyult! :-)))

    VálaszTörlés
  21. Szia :) Szép estét,Annát holnap viszik vissza a dr-hoz..Képzeld tettem neki fel egy videót is a blogba. :)) Puszi jó éjt..

    VálaszTörlés