Pizzás virág



Éppen Max konyhájában olvasgattam, mikor felfedeztem, hogy hivatkozik egy román kelttésztás fórumra, amit Ő is olvas. Érdekelni kezdett a dolog, én is odalátogattam. Nagyon tetszett amit láttam, ezt a formázási ötletet ott találtam, a tészta és a töltelék a sajátom.

Hozzávalók:


sűrített paradicsom
só, bors
pizza fűszerkeverék
fokhagymapor

A tésztát kb. 2 mm vastagságúra nyújtjuk, nagyobb méretű fánkszaggatóval köröket szaggatunk belőle, páros számút.



A töltelékhez a hozzávalókat összekeverjük. Az egyik körlapra teszünk 1 tk. paradicsompürét.



Rátesszük a másik körlapot, a széleinél összenyomkodjuk a tésztát. Elsimítjuk a közepén a tölteléket.



Konyhai ollóval bevagdossuk olyan távolságra, amilyen széles szirmokat szeretnénk.


A szirmokat megcsavarjuk, mindegyiket ugyanabba az irányba, mindegyik sziromnak a teteje kerüljön alulra. Sajnos nem tudom fotón mutatni, az a kép nem sikerült.
180 fokos sütőben kb. 12-15 perc alatt megsül.


Finom, szaftos péksüti. Tízóraira ideális, nem kell szendvicseket készítgetni reggel, félálomban :-))  Bármilyen szilárdabb töltelékkel tölthető. Jó étvágyat!

23 megjegyzés:

  1. De jól néz ki!
    Tetszik:DD
    Én is kipróbálom a leányzómnak tízóraira a suliba.

    VálaszTörlés
  2. Váuuuuuuu!
    Eszméletlen,csodás!:-)))))))))

    VálaszTörlés
  3. Kérek!

    Tízóraira, igen! A gyerkőcöket halálra fogják irigyelni :-))

    VálaszTörlés
  4. Ez hihetetlen, Viki! Pont akkor írtál ide kommentet, mikor én Hozzád!!! :-))

    Gabi! Én már a második adagot sütöm! Nektek is ízleni fog! :-))

    Köszi, Andi, örülök, hogy tetszik!! :-))

    VálaszTörlés
  5. Szia:) hmm, ez jól hangzik ügyes vagy és tetszik hogy képet is tettél fel,hogy hogy csináltad.... puszi

    VálaszTörlés
  6. Húúú de jól néz ki! Ezt ki kell próbálnom :).

    VálaszTörlés
  7. Szia:) gyere át van egy meglepi...puszi

    VálaszTörlés
  8. Yasmine, a végén olyan kisebbségi komplexusunk lesz:))) Be sem merünk nézni, olyan gyönyörű!
    Gratulálok-én is kipróbálom!!

    VálaszTörlés
  9. Anyám, de jól néz ki! Ma valami pizzás izémizét reggeliztem út közben, pékségből, hát sehol nem volt a kis virágaidhoz képest! :D

    VálaszTörlés
  10. O, de nagyon jol nez ki! Nagon ugyes vagy!

    VálaszTörlés
  11. Yasmine, ez megint gyönyörű, csoda ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  12. Nagyon tetszik ez a formázási mód! Csúcs vagy!

    VálaszTörlés
  13. Gratulálok!!! Megint sikerült egy csodát alkotnod!!! Én már oda fogok költözni a szomszédságodba az tuti.

    VálaszTörlés
  14. Köszönöm szépen Mindenkinek, nagyon kedvesek vagytok!! A formázást egy román hölgynél láttam, az első dicséret őt illeti. :-)
    Gizikém, gyereeee! Üres a szomszéd telek! Nyitunk ketten egy éttermet/kávézót/büfét/pékséget, vagy valami ilyesmit :-DD

    VálaszTörlés
  15. Ezek gyönyörűek lettek! Nagyon jó ötlet, nekem már kattog is az agyam tovább,hogy milyen töltelékekkel lehet megsütni! Köszi!

    VálaszTörlés
  16. Gyönyörűen fantasztikusan különlegesen extrémen mindenekfelett és még hogy fokozzam: CSODÁÁÁÁSSS!!!!

    VálaszTörlés
  17. Hát Yasmine, megsütöttem ezeket a virágokat, nem tudtam ellenállni. Mivel nagyon sötét van már, holnap reggel lefotózom a maradékot. Az első 3 db-nál azt hittem abbahagyom. :) Annyira nem jöttem rá miért bénázok, aztán kiderült, hogy a töltelékem volt hígabb. Ne tudd meg, könyékig pizzakrémes voltam ollóstúl. :D
    Majd less be holnap, megmutatom... Köszi a receptet, nagy sikere volt. :)

    VálaszTörlés
  18. Moha, már én is gondolkodtam rajta. Nem lesz egyszerű, mert nem működik, ha egy kicsit is hígabb a töltelék. És élénk színűnek is kell lennie, hogy látványos legyen :-)

    Boszi, köszönöm! :-)

    Raindrop, szívesen, örülök, hogy tetszett. Igen, arról nem szokott fotó készülni, hogy én is hogy nézek ki néha sütés közben :DD

    VálaszTörlés