Szilvás lepény

Svájcban elő nagynénémtől kaptam ezt a receptet. A süti eredetileg mogyoróval készül, de én ennek híján mandulával készítettem el. Sajnos a szilva elviselhetetlenül savanyú volt, így bőven kapott fahéjas porcukrot a tetejére.

Hozzávalók:
50 dkg liszt
20 dkg vaj, vagy 23 dkg margarin
3 dkg élesztő a lisztben elmorzsolva
1 dl tejföl
kevés só
4 ek. cukor
1 tojás sárgája
pici rum
tej annyi, hogy gyúrható tésztát kapjunk

Tetejére:
zsemlemorzsa
kb. 10 dlkg darált mandula, dió vagy mogyoró
porcukor, mennyisége a szilva édességétől függ
fahéj
1 kg szilva

A hozzávalókból tésztát gyúrunk, fél órát pihentetjük. Egy nagyobb tepsit sütőpapírral kibélelünk, a kinyújtott tésztát elterítjük benne. Enyhén megszórjuk zsemlemorzsával.

A kimagozott szilvákat félbevágjuk, és a tészta tetejére rakjuk úgy, hogy félig fedjék egymást.

Megszórjuk ízlés szerinti mennyiségű porcukorral elkevert darált mandulával. Az eredeti receptben nem szerepel a fahéj, én egy keveset tettem rá, a szilvával remek párost alkot.

180 fokos sütőben 30-40 perc alatt megsül.

5 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki, és biztosan igen finom lett. Én zsemlemorzsa helyett vaníliás puding porral szoktam megszórni, próbáld ki úgy is, nagyon finom lesz tőle.

    VálaszTörlés
  2. Igazad van, jó ötlet!! Köszi, Gizi! :-))

    VálaszTörlés
  3. Te is kezdesz olyan tempóban termelni, hogy már követhetetlen...Csak ámulok és bámulok:))

    VálaszTörlés
  4. Tetszik (ez is)! Javasolom még neked, hogy szilvához még próbáld ki az őrölt szegfűszeget is...nekem azzal még jobban bejön.

    VálaszTörlés