Viki szilvás pitéje


A férjem egy rendezvényre készült, egy áruház megnyitójára hívták. Természetesen nem akart üres kézzel menni. Italt nem akart vinni, azt mondta, vinne egy tepsi házi süteményt a régi kedves ismerőseinek. Ezzel nem is lett volna probléma, de nagyon-nagyon későn szólt, szinte az utolsó pillanatban. Egy darabig nem tudtam hirtelen, mihez kezdjek, de aztán végül kedves kolléganőm Chef Viki expressz sütireceptje húzott ki a pácból.

Így aztán a következők történtek:
Apát beállítottam szilvát mosni. Tepsi kivajaz, sütő bekapcsol.
A sütemény annyi idő alatt összeállítható, amíg a villanysütő bemelegszik.

Hozzávalók:
2 kis pohár natúr joghurt (a pohár lesz a mérce)
3 tojás
3 pohár liszt (benne 1 cs. sütőpor)
1-1,5 pohár cukor
1 pohár olaj
csipet só
1 cs. vaníliás cukor
kakaó
fahéj

A hozzávalókat összekeverjük, a felét a tepsibe terítjük. A másik felét kakaóval sötétre színezzük, majd rákanalazzuk a fehér tésztára.
A megmosott, kimagozott szilvát (kb. 50 dkg) a tetejére tesszük, fahéjjal meghintjük.


A süteményt 180 fokos sütőben 35-40 percig (tűpróbáig) sütjük.



A még langyos tepsi süteményt konyharuhával letakarva küldtem el a rendezvényre. Néhány óra múlva máris visszakaptam a tisztára mosott, üres tepsimet. Nagy siker volt, köszi Viki!! :-))

8 megjegyzés:

  1. Éljen-éljen! Nagyon szép lett :-)

    Nálunk családban és munkahelyen is nagy sikere volt nyáron :-)

    VálaszTörlés
  2. Ez nagyon szép lett Yasmine,jó hogy kakaó is van benn,én nem tettem,de így mutatósabb.:-)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta!!! Biztosan nagyon büszke volt rád a férjed, amikor agyon dicsérték ezt a remekművet.

    VálaszTörlés
  4. Nyammmmm...
    Nagyon csábító ügyi vagy, és nem csak a férjed lehet rád büszke...én is az vagyok ám:))
    Puszi...

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm, aranyosak vagytok!! :))

    VálaszTörlés
  6. Mindennapra egy süti:)) Szóval mindig találok nálad valami csábítót...Gratulálok!

    VálaszTörlés
  7. nagyon szép süti! Ez a legnagyobb elismerés, amikor csak az üres tányér, tepsi utal csak arra, hogy volt benne valami finom! :)

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm! Így igaz, az üres tepsinél nem is kell több. Meg az elégedett nyammogásnál/hümmögésnél... :-)))

    VálaszTörlés