VKF! XXVIII. - Szőlős torta



A Vigyázz, kész, főzz! pályázat XXVIII. fordulójának kiírása Trinitytől érkezett. A téma a szürethez kacsolódóan a Szőlő és a bor.
Önmagamat nem meghazudtolva mi mást is készíthettem volna erre az alkalomra, mint tortát.
Az ötlet Christian Teubner Sütemények című válogatásából származik, ott Egrestorta néven szerepel. A receptet azonban úgy átalakítottam, hogy már alig hasonlít az eredetire.


Szőlős tortát készítettem hát, az alábbiak szerint:



Hozzávalók:

A tésztához:
15 dkg liszt
10 dkg vaj
5 dkg cukor
1 tojás sárgája

A töltelékhez:
70 dkg szőlő
1,25 dl víz
15 dkg cukor
5 dkg étkezési keményíző
3 dkg darált mandula

A habmasszához:
3 tojásfehérje
15 dkg cukor
pici ecet

A hozzávalókból elkészítjük az omlós tésztát, majd hűtőszekrényben 1 órán át pihentetjük.
Addig elkészítjük a tölteléket. A vizet és a cukrot összeforraljuk, beletesszük a megmosott, kimagozott szőlőt, kb. 15 percig főzzük. A keményítőt kevés vízben feloldjuk, belekeverjük a szőlős masszába. Hamar besűrűsödik, akkor levesszük a tűzről hozzákeverjük a mandulát.
Az omlós tésztát kinyújtjuk, lapos gyümölcstorta formába terítjük, kb. 3 cm-es peremet hagyunk neki.



Ráterítünk egy sütőpapírt, amire babot szórunk. Ezt az eljárást vaksütésnek hívják. 180 fokos sütőben 10 percig sütjük a tésztát.



Kivesszük a sütőből, a sütőpapírt a babbal együtt levesszük róla, rákenjük a szőlős tölteléket.



A tojásfehérjékből a cukorral és a pár csepp ecettel olyan kemény habot verünk, hogy késsel vágható legyen. Tetszés szerint berácsozzuk/feldíszítjük a tortát.





Visszatesszük a sütőbe, kb. 20 percig sütjük.



A tetejét félbevágott szőlőszemekkel díszítjük.

22 megjegyzés:

  1. Szia:) jöttem és hoztam a tányérom na és tele is pakoltam ezzel a finomsággal..:):) Remélem nyersz,valamit a pályázaton;) puszi,és nagyon szép vasárnapot....Nekem ízlik és ízlésesen van elkészítve

    VálaszTörlés
  2. Szia Réka! Ezen a pályázaton nem a bloggerek nyernek, hanem az olvasók. Egy csomó fincsi receptet! Örülök, hogy tetszik! :-))

    VálaszTörlés
  3. Kérek én is,nagyon szép!:-))

    VálaszTörlés
  4. Yasmine, az a habkorona...valami gyönyörű lett!!! Gratulálok!!

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörű lett a tortád!!!! Nagyon ügyes vagy!!! Én is hoztam a tányéromat, mert nem szeretnék lemaradni a Rékától.

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm szépen, lányok! Mindenkinek jut! Egy szelettel jól is lehet lakni, elég tartalmas süti :-)

    VálaszTörlés
  7. Én jöttem, tányérral! :)) Gyönyörű! :))

    VálaszTörlés
  8. Én is nagyon megkóstolnám! Nagyon guszta, szép torta, imádom a szőlőt, főleg a fincsi édeset!

    VálaszTörlés
  9. Nem akarok lemaradni,jut még nekem is? Nagyon szép lett!

    VálaszTörlés
  10. Igen, Mindenkinek jut!! Köszönöm a sok dicséretet! :-))

    VálaszTörlés
  11. Jajj, fantasztikusan szep! Gyonyoruen elkeszitetted!

    VálaszTörlés
  12. Nagyon szép a tortád már megint. Ez a szőlő magozás! Ez valami szörnyű meló lehet...

    VálaszTörlés
  13. Köszönöm szépen Judith! :-))

    Benzsi, nem annyira. Hatalmas nagy szemekből állt, kettévágtam, minden szemben 3 db viszonylg nagy mag volt. Nem volt vészes. Addig tartott kb. mint 2 marcipánrózsa. Jah, még azzal is tartozom, most jut eszembe :-))

    VálaszTörlés
  14. Nagyon szép torta, gratulálok :-)

    VálaszTörlés
  15. Szia:)Szép hetet neked.. hogy vagy?,Remélem jól telt a hétvége:))

    VálaszTörlés
  16. Réka, köszi! Igen, jól telt :))
    Kiskukta, köszönöm!! :-))

    VálaszTörlés
  17. Én már csak a sor végén kullogok! Biztos nincs egy morzsácska sem??? :)
    Meseszép!

    VálaszTörlés
  18. Köszönöm, Ancsi!! :-)

    Réka, jövök! :-)

    VálaszTörlés