Fahéjas-almás szelet


Régi családi receptünk ez a finom sütemény, még gyerek voltam, amikor Anyukám már sütötte. Nagyon szeretjük, gyakran készül a konyhámban.

Hozzávalók:
45 dkg liszt (benne 1 cs. sütőpor)
37 dkg cukor
2 tojás
15 dkg olvasztott vaj
1 tk. fahéj
ízlés szerint kakaó
fél kiló reszelt alma
kevés tej

A tojásokat kikeverjük a cukorral, az olvasztott vajjal. Hozzátesszük a fahéjat, a kakaót, a lisztet, majd a reszelt almát. Annyi tejet adunk hozzá, hogy lágy masszát kapjunk. Sütőpapírral bélelt, kb. 25x30 cm méretű tepsibe simítjuk a tésztát.   

180 fokos sütőben tűpróbáig (20-25 perc) sütjük. Amíg sül, kikeverünk 10 dkg porcukrot, 1 ek. kakaót, 2 dkg vajat 2 evőkanál vízzel. A megsült, a forró tésztára rákenjük a mázat. Mire a tészta kihűl, a máz is megkeményedik.




Jó étvágyat!

17 megjegyzés:

  1. :)) Mindenkinél mézet, fahéjat, almát látok, teljesen "karácsony érzésem" van! :D Nagyon guszta a szeleted, muszáj sütnöm valamit! ;)

    VálaszTörlés
  2. Ó de finom lehet! Ahogy egycsipet is írja, ezek az ízek... Pont ilyen vacak, szomorú időre valók!

    Az almától sokáig friss, igaz?

    VálaszTörlés
  3. nézz be hozzám, Yasmine és hozz egy szelet sütit :)

    VálaszTörlés
  4. Ez pont nekem való recept! :) Egyszerűnek tűnik, és olyan dolgokat tartalmaz amiket egyenként is nagyon szeretek! Nagyon érdekes, mindenképpen kipróbálom! :) Köszi Yasmine!

    VálaszTörlés
  5. Szia:) Szép estét neked és kicsi családodnak, na és persze jó hétvégét .Hogy vagytok?? jó éjt...:))

    VálaszTörlés
  6. Szia,de jó megint van új süti.:-)))
    Ez tényleg finom lehet,még Karcsonyra is jó ötlet:-)Anyuéknak pont jó lenne,és nekem is.
    Van még? Csak egy szelet?
    Igen, köszönöm a tegnapi KV-t,teljesen jó ott és úgy, ahogy van!
    Mindig lehet inni belőle:-))
    Már csak a 12-esedre várok....Nem sürgős:-))

    VálaszTörlés
  7. Ezt ki kell próbálnom nekem is.
    Ugye feltehetem a listámba a blogodat?
    Macus
    www.macusvilaga.hu

    VálaszTörlés
  8. Istenem, milyen mennyei lehet!!!!! :)

    VálaszTörlés
  9. Raindrop, nagyon szívesen, remélem, ízleni fog! :-))

    Szia Rékám, köszönjük, majd meglátogatlak! :-))

    Andi, az itteni kistányérodon mindig van egy szeletke! :-))

    Boszi! Igen, finom volt, és egyszerű. Már ha az almareszelést leszámítjuk. :-))

    Szia Macus!! Örülök Neked! Persze, hogy kilinkelhetsz! Gyere máskor is! :-))

    VálaszTörlés
  10. Yasmine!
    Kitettelek a blogomban.
    Most várjuk, hogy ehetőre hűljön a fahéjas-almás süti. Uzsonnára már azt kapják a gyerekek.
    Köszi a receptet.
    Macus

    VálaszTörlés
  11. Macus, szívesen! Jó étvágyat hozzá! :-))

    VálaszTörlés
  12. Nagyon finom! Nem marad holnapra, az biztos.
    Macus

    VálaszTörlés
  13. ...én is jöttem hozzád szép estét kívánni. puszi

    VálaszTörlés
  14. Nagyon guszta a sütid, vettem belőle!! Köszönöm a segítségedet!!! SIKERÜLT!! A képeimnél kipróbáltam és nagyon szép lett.

    VálaszTörlés
  15. Mónika,köszi! :-)
    Macus, örülök neki! :-)
    Réka, Neked is szép estét! :-)
    Gizi, nagyon szívesen! Mondtam én, hogy nem lesz gond. :-)

    VálaszTörlés