Habroló



Hozzávalók:

1 cs. mirelit leveles tészta (450 gr.)
4 dl habtejszín
porcukor ízlés szerint
1 tojás sárgája a kenéshez
csövek a formázáshoz

A leveles tésztát szobahőmérsékleten felengedjük, majd kisodorjuk. Csíkokra vágjuk, a tésztacsíkokat feltekerjük a csövekre. Nekem 13 db lett ennyi tésztából. A tésztát úgy tekerjük fel, hogy a szélek kb. fél centire fedjék egymást, hogy ne keletkezzen rés sülés közben.



A rolókat kis tejjel/vízzel higított tojássárgával lekenjük, majd 180 fokos sütőben szép aranyszínűre sütjük. Kihűlés után a tésztát lehúzzuk a csövekről.



A hideg tejszínből kemény habot verünk, ízlés szerint édesítjük. Kiskanállal kb. 3/4-ig megtöltjük a rolókat, a megmaradt habot habzsákba szedjük és beletöltjük a tésztába, a rolók végére tejszínhab-rózsát nyomunk. Porcukorral meghintjük.





15 megjegyzés:

  1. Csupa-csupa hab, hú de finom lehet:-)))
    Csodaszép!!Pont így torna után kínzol?:-))
    Pedig direkt nem vacsiztam...Idáig...

    VálaszTörlés
  2. Nagyon nagy kedvencem volt gyerekkoromban :) Milyen szépek lettek a tieid !

    VálaszTörlés
  3. Jaj Andi, nem büntetésnek szántam! Majd reggel megkínállak. Egy kávét hozzá? :-))

    Köszönöm Lúdanyó, mi is nagyon szeretjük :-))

    VálaszTörlés
  4. Reggelire én is jövök egy habos kávéra és egy ilyen tejszínes csodára!! Ha nem baj...

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szeretem, csatlakoznék a reggeliző csapathoz, ha még maradt belőle. Én szoktam főzött "krémes" krémmel is tölteni, úgy is csodás. :))

    VálaszTörlés
  6. Gyönyörűek! Tölcséresfagyi! :D
    Nem szeretem a habot semmilyen formában, de viszont a sajtosrolót igencsak megkívántam. Ajajaj... :)

    VálaszTörlés
  7. Húúú Yasmine én is jövök! Ezek gyönyörűek,majd lerepülnek a monitorról!

    VálaszTörlés
  8. Gyertek lányok, gyertek, örülök Nektek!! :)
    Kávét is főztem!
    Köszönöm a sok dicséretet!! :-))

    VálaszTörlés
  9. Köszönöm,nagyon édes vagy! De hol az a KV? Keresem,de nem lelem:-))

    VálaszTörlés
  10. Most olvasom,hogy besűrűsödtél. Szóval megvárom ám a KV-t türelmesen.:-))
    Két cukorral,habbal,ha kérhetem.:-))

    VálaszTörlés
  11. Hozom a kávát mindenkinek, jó habosan, és cserbe én is kérek ebből a finomságból!!! Én sajtos krémmel ettem már, de ez is isteni lehet.

    VálaszTörlés
  12. Nekem is vannak ilyen csövecskéim, most megadtad a végső lökést, hogy használjam is őket :)
    gyönyörűek.

    VálaszTörlés
  13. Szia:)) szép hétvégét, sütünk valamit???
    holnap reggel lesz fincsi kv nálam majd gyere..puszi álmodj szépet

    VálaszTörlés