Kávés-kókuszos szelet


Ez a kókuszos/kávés kombináció nem csak ízre különleges, nagyon mutatós, szép és finom sütemény. Anyukám készítette a saját receptje alapján és ő is fotózta. Nagyon büszke vagyok rá !!  :)

Hozzávalók:
A tésztához:
7 tojás fehérje
20 dkg cukor
20 dkg kókuszreszelék
6 ek. liszt

A krémhez:
7 tojás sárgája
20 dkg cukor
4 adag feketekávé
4 kanál rétesliszt
25 dkg margarin

A tésztához a tojásfehérjéket a cukorral kemény habbá verjük, hozzákeverjük a kókuszreszeléket és a lisztet. Sütőpapírral borított tepsiben (25x30 cm) 180 fokos sütőben megsütjük.
A tojássárgákat 20 dkg cukorral, a kávéval és a rétesliszttel gőz fölött kevergetve sűrűre főzzük. Langyosra hűtjük, majd elkeverjük benne a margarint.
A krémet a kihűlt tésztára kenjük, tetszés szerint tortadarával/csokival díszítjük. Vizes késsel szeleteljük.


20 megjegyzés:

  1. Ez a süti nálunk is rendszeresen asztalra kerül anyukám jóvoltából - de nem vagyok benne biztos, hogy ő tesz-e lisztet a krémbe (szerintem nem). A tetejére a mi eredeti receptünk alapján csokimáz jönne. Na ez még egyszer sem jött össze, ezért általában csupaszon marad, esetleg kókuszreszeléket szórunk rá. De tényleg finom ez a süti! Mindenkinek ajánlom!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki! :) Büszke is lehetsz az anyukádra, az enyém összesen kétféle süteményt tud sütni...viszont az enyéimet szereti enni. :D

    VálaszTörlés
  3. Mekkora vagány anyukád van! Gratulálok!

    A süti a bűn maga :-) Szeretem a kávésakat nagyon! De csak a csokisok után :-D

    VálaszTörlés
  4. Jé, ez az én füzetembe is szerepel, kicsit a cukor mennyisége változik benne, a tészátjába több van, a krémjébe kevesebb. Lehet megcsiálom hamarosan ezzel a tésztával, a füzetemben levő krémmel, hozzám is csokimáz van írva. Egyszer már készítettem, nagyon, nagyon rég, ízlett is, nem is tudom miért nem ismételtem. Na majd most...

    VálaszTörlés
  5. Nalunk is tinikoromban rendszeresen kerult az asztalra, egyik kedvencunk. Eppen nemreg kuldte el anyukam a receptjet. Lehet hamarosan elkeszitem.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon gusztusos és könnyen elkészíthető.
    Gratulálok az anyukádnak.

    VálaszTörlés
  7. Hát büszke is lehetsz anyukádra. Gyönyörű és a fotó is. Ezek hagyományosan nálunk sütött sütik, nem szabad elfelejteni őket, köszi a receptet.

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szép,tehát innen a tehetség.:-))) Az én anyukám sajnos a krémesebbeket nem szereti,nem is sütötte.
    Bezzeg én bepótolom..:-)))Sajnos..

    VálaszTörlés
  9. De jóóó! Anyukám szegény nagyon gyakran csinálta és én imádtam ezt a sütit. Sajnos tele van tojással, úgyhogy most már maradnak az emlékek, de köszönöm, hogy eszembe juttattad!:))

    VálaszTörlés
  10. Tényleg roppant büszke lehetsz édesanyádra! Add át a gratulációkat!!
    Nagyon szeretik a gyerekek a krémes sütiket, el is mentettem-köszi!!!
    Az új design nekem is tetszik, kíváncsian várom a megoldást:)))

    VálaszTörlés
  11. Cricri, nekünk is nagyon ízlett! :-))
    Egycsipet, büszke vagyok, azt mondta, elkövet majd még hasonlókat... :-))
    Viki, így igaz! A ruci még próba alatt. De mire azt mondom rá, hogy ámen, jön a Karácsony, és megint lecserélem... :DD
    Kiskukta :-))
    Judith, úgy látszik, zsenge lánykorunk egyik kedvelt receptje volt :-))
    Ili, köszönöm, átadom! :-))
    Wise Lady, így igaz, lesz még hasonló, nem hagyjuk, hogy elfelejtődjenek! :-))
    Andi, sajnos sokat sütünk, ez igaz. De csak a kilóinknak árt, a lelkünket ápolja! :-))
    Benzsi, ezt tényleg nem lehet vegánosítani. De a szemnek is szép, ugye? :-))
    Trinity, köszönöm szépen! :-))

    VálaszTörlés
  12. Az előbb csak gyorsan néztelek,nem láttam rendesen az új designt...Szuper! S köszi a gőzölgő KV-t is,ittam belőle:-)))

    VálaszTörlés
  13. Köszi Andi! Ha már rendes kávét nem csinálok, legalább a rajzon gőzölögjön, nem? :DD

    VálaszTörlés
  14. Ez nagyon extra!!
    Recept mentve, képernyő lenyalva, Anyuka irigyelve, köszönöm!:O)

    VálaszTörlés
  15. Gratulálok az anyukádnak!!! Nagyon jó lett a kép is, és a sütiről már csak áradozni tudnék. Én is sokszor sütöm, imádjuk. Én kakaóval szoktam megszórni a tetejét.
    Szuper jól néz ki az új rucid!!! Nem győzök lesni, szinte mindig más. (én is cserélném, de sajnos nem sikerül, gügye vagyok hozzá)

    VálaszTörlés
  16. Hú, már az én megjegyzésem el sem fér ide! :) Nagyon-nagyon jól néz ki, különlegesen finom lehet az ízkombináció. Krémes, puha, édes, kávés, jajj.
    Szép nagyon a háttered is.

    VálaszTörlés
  17. Hmm... ez nagyon finom-mm gratulálok neked, és csodás hétvégét kívánok, hogy van a család? puszi szia:))

    VálaszTörlés
  18. megint új háttér, ohhh ez illik is hozzád:)

    VálaszTörlés