Mákos gombóc almával - VKF! XXIX.



A Vigyázz-Kész-Főzz! pályázat XXIX. fordulójának kiírása Max konyhájából érkezett. A pályázat jelenlegi fordulójának témaköre: Gördülő gombócok.
Erre az alkalomra egy desszertet készítettem. Az ötletet, mely szerint a gombóc belsejében gyümölcs, külsején mák van, Judithnál láttam, persze átalakítottam a saját ízlésünk szerint, almával töltöttem meg, és leöntöttem vaníliaöntettel.

Hozzávalók kb. 22-25 db gombóchoz:

6 db nagyobb krumpli
2 tojás
kb. 40 dkg liszt
15 dkg vaj

olivaolaj
3 db közepes alma
10 dkg mák
8 dkg cukor
fél zacskó vaníliás pudingpor
3 ek. cukor
4 dl tej


A krumplikat sós vízben, héjában megfőzzük. Meghámozzuk, krumplinyomóval pépesre törjük, beledobjuk a vajat, és megvárjuk, míg kihűl. Akkor hozzátesszük a tojásokat, és annyi lisztet, amennyit felvesz a massza. Jól összegyúrjuk. Az almák magházát kivesszük, kisebb darabokra vágjuk őket. Felteszünk főni egy fazék vizet, amit megsózunk, kevés olivaolajat öntünk bele. A tésztából gombócnyi darabokat veszünk, kilapítjuk, beburkoljuk az almadarabokat. Gombóccá gömbölyítjük, majd megfőzzük. A gombócokat még forrón meghempergetjük a porcukorral elkevert darált mákban.



A vaníliaöntethez a fél csomag pudingport elkeverjük a cukorral és a tejjel, majd sűrűre főzzük.



Tálaláskor a gombócokat leöntjük a vaníliaöntettel.



Jó étvágyat!

9 megjegyzés:

  1. Jól hangzik és jól is néz ki! Nálam tuti nyerő, nagyon szeretem a mákot! ;)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jol nez ki! Ezt is megenne a Parom! :)

    VálaszTörlés
  3. Ez nagyon kívánatos! Még szerencse, hogy nincs itthon a lányom, mert ha meglátná, azonnal foghatnék hozzá pontosan ilyet készíteni. Ugyanis az én lányom "gombócfüggő" lett az utóbbi hetekben. :))))

    VálaszTörlés
  4. A dédim csinált régen mindig mákos gombócot, ő baracklekvárral töltötte meg. Biztosan ez is finom :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon ügyes vagy,nagyon guszta,nagyon megenném!:-))
    Hát nekem most gombócötletem nincs,csak csupa megszokott..Töltött paprika,gombócos káposzta,fasírtgolyó,túrógombóc...
    Lehet még valami beugrik elsejéig...

    VálaszTörlés
  6. Egycsipet, köszönöm! :-)

    Judith, köszi az ötletet! :-)

    Aliz, abszolút meg tudom érteni a Lányodat. Én is "függök" tőle! :-)))

    Tündér, Mandy, köszönöm!! :-)

    Andi, a megszokott is lehet szenzációs!! Csak rajta! Persze csak gyógyulás után ám! :-)

    VálaszTörlés
  7. Mákos gombóc!!!!!!!!!!!!!Imádom!!!! Jó, hogy mondod, mindjárt itt a VKF......

    VálaszTörlés
  8. Ezt pont nekem találták ki!!!!! Jaj, de örülök ennek a receptnek!! Köszi

    VálaszTörlés