Méhkas süti





Ha korábban észrevettem volna az üzletben ezt a méhkaskészítő szettet, biztosan készítettem volna ebből a sütiből a szülinapos VKF-re. Gyerekek körében nagy sikert arató egyszerű és finom süti. Némi türelmet azért igényel az elkészítése, de nagyobb gyerekekre már rábízható a formázása is, nem csak a falatozása.



A szokásos keksztekercs masszámat használtam hozzá.

Hozzávalók:
50 dkg darált háztartási keksz
20 dkg porcukor
2 dl tej
10 dkg vaj
rumaroma ízlés szerint
kakaó
egész kekszek a sütik alá

A darált kekszet kétfelé vettem, negyed-háromnegyed arányban. A tejet, vajat porcukrot összefőztem, a rumaromával ízesítettem. Kb. negyed részét még forrón ráöntöttem a keksz negyedrészére. A többi folyadékot kakaóval sötétre színeztem, újra összeforraltam, és ráöntöttem a keksz háromnegyed részére.
Mikor kicsit kihűlt, összegyúrtam mind a két masszát külön-külön.


Az összecsukott formába kell a masszát belegyömöszölni tetszés szerinti színösszeállításban, jól belenyomkodni, majd szétnyitni a formát. A süti szépen kijön a formából, akkor egész kekszre kell ráültetni. Ha van türelmünk hozzá (nekem most csak egy süti erejéig volt), akkor fakanál nyelével lehet mélyedést nyomni a tészta belesejébe, és a másik színű masszával kitölteni a lyukat.



8 megjegyzés:

  1. Szia:) Hát most megleptél, "méhkas" Az apám méhész..Ja amúgy nagyon fincsi köszi puszi

    VálaszTörlés
  2. Jajj, de jó lett! :)
    Ilyen formázót én is szeretnék majd egyszer, meg piramist, meg derelyeformázót, meg... :D
    A receptet is ki fogom próbálni, én az enyémbe nem teszek vajat, de úgy nem is az igazi...

    VálaszTörlés
  3. Irtó jópofák ezek a kis méhkasok. Igazi gyerekcsemege. :-)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon ügyik vagytok,gndolom az a "nagyobb gyerek is besegíthet"-az a kicsi lányod volt.:-)))
    Képzeld,keksztekercsemnek majdnem ugyanez a tésztája,csak az nincs összefőzve.

    VálaszTörlés
  5. Réka, micsoda véletlen, örülök, hogy tetszik! :-))

    Egycsipet, jó kis kütyük az biztos. Piramist még nem láttam sehol, de én is keresem. Szerintem jó bele a vaj, én amúgy is nagyon szeretem a vajas ízt.:-)

    Zsuci, köszi, így igaz. :-)

    Andi, köszi. Most éppen csak az eltüntetésben segítettek. Azért írtam, ha esetleg valakinek nincs cérnája hozzá, akkor gyerekmunkát igénybe lehet venni. Mert azért jópár kis kas lesz fél kiló kekszből.. Nekem ez a recept gyerekkorom óta megvan, mi mindig összefőztük. Kíváncsi lennék, mi a különbség.. :-))

    VálaszTörlés
  6. Sose tudtam hogyan készül. Nagyon jó ötlet, ügyesek vagytok!

    VálaszTörlés
  7. Itt Szegeden nem is olyan régen láttam valahol piramis formát. Ha érdekel, utána nézhetek.

    VálaszTörlés