Rumos-kakaós rolád - szülinapra

A testvérem, Ádám 35. születésnapjára készítettem ezt a tortát. Ugyan "egyszerű" piskótatekercsről van szó, én mégis felhatalmaztam rá, hogy viselje a megtisztelő "torta" nevet, az íze alapján mindenképpen. Van két kicsi keresztlányom is, akik imádják a marcipánt, így rájuk (is) gondolva, a rumos-kakaós torta saját készítésű marcipándíszeket kapott.
A piskótához 4 tojásfehérjét csipet sóval és 10 dkg cukorral kemény habbá vertem. Egyenként hozzákevertem 8 tojás sárgáját, majd már csak fakanállal elkevertem benne 8 dkg lisztet (benne 2 dkg étkezési keményítőt), ill. annyi kakaót, hogy sötétre színezze a masszát. Nagyobb méretű tepsit sütőpapírral borítottam, egyenletesen elkentem rajta a tésztát, kb. 30x40 cm méretű téglalapra. 190 fokos sütőben 10 perc alatt megsült. Még melegen feltekertem a tésztát, hagytam kihűlni. A piskóta eredeti receptje itt.

A krémhez Kiskukta isteni receptjét használtam, amely így hangzik:
1 adaghoz:
20 dkg cukrot elkeverünk 1,5 ek. liszttel, majd hozzáteszünk 2 ek. tejet, 2 ek. vizet, 3 tojást. Simára keverjük, majd kis lángon felfőzzük. A tojás miatt főnie is kell néhány percet még a besűrűsödés után. Kihűtjük. 20 dkg szobahőmérsékletű margarint nagyon habosra keverünk, majd a két - azonos hőmérsékletű - krémet összekeverjük.
Én ebből a krémből 1,5 adagot készítettem, elfeleztem. Az egyik felébe egy csomag vaníliáscukrot, a másik felébe rumot és kakaót kevertem.
A tésztát megkentem először a kakaós krém kb. 2/3 részével, majd a vaníliás krém 2/3 részével. Feltekertem a tésztát, majd bevontam a maradék vaníliás krémmel, rákentem a maradék kakaós krémet is. Így kaptam egy szép márványos felületet. A torta egy éjszakát állt a hűtőben, másnap vizes késsel simára igazítottam a krém felületét. Ha van kedvünk és idegzetünk többször végigsimítgatni a krémet vízbe mártott késsel, mindig egy irányban, nagyon szép sima felület érhető el.
A díszítéshez 6-7 dkg marcipánt használtam, a rózsáknál nem színeztem, a rózsák leveleit barna Wilton-festékkel színeztem, a többi levelet is, csak azokat márványosra hagytam. A rózsák közét cukorgyönggyel díszítettem.
Figyelem!
A cukorgyöngyöt ne együk meg! Gasztroblogger társaimmal nem győzzük eléggé kihangsúlyozni a cukorgyöngyök fogritkító tulajdonságát. Ha lehet, egyáltalán ne kerüljön a szánkba, ha mégis, köpködjük ki, mint a sörétet!  :D
A csokoládé számokhoz gőz fölött felolvasztottam 4-5 dkg bevonócsokit, kevés olajat kevertem hozzá. Sütőpapírra megrajzoltam a számokat.
A csokit nejlonzacskóba kanalaztam, a zacskó végét ollóval lecsíptem, majd megrajzoltam a számokat. Először a széleket, majd a közepét is kitöltöttem. A szélét körberaktam cukorgyönggyel. A csoki viszonylag gyorsan szárad, gyorsan kell vele dolgoznunk. Ha mégis előbb megszárad mint kellene, gőz fölé tartva a sütőpapírt, a csoki széle megolvad annyira, hogy a hiányzó gyöngyöket bele tudjuk nyomni.
Nem maradt más hátra, a számokat nekitámasztottam a tortának. Bevallom, ez volt a legkönnyebb művelet ... :D

15 megjegyzés:

  1. Hát igen Yasmine,ez már torta!GYönyörű:-)))

    VálaszTörlés
  2. Ez GYÖNYÖRŰ!!!!!!! Nagyon ügyes vagy, tátott szájjal lesek itt ki a fejemből!!!!! Boldog szülinapot az ünnepeltnek!!

    VálaszTörlés
  3. Kérhetek egy szeletet? Nagyon guszta lett! :)
    Boldog születésnapot a testvérednek!

    VálaszTörlés
  4. Háát! Ilyen gyönyörű piskótatekercset még nem láttam!!!! Ez igen! Jaj de örülök, mert én nem jeleskedem torta sütésben, de ha valakinek lesz szülinapja, már megvan, hogy lehet ezt pótolni! :))

    VálaszTörlés
  5. Nagyon ügyes vagy! Gyönyörű lett.

    VálaszTörlés
  6. A rózsák gyönyörűek, a csoki számok fantasztikusak! Annak meg örülök nagyon, hogy bejött nálatok a krém!

    VálaszTörlés
  7. És nagyon sok boldog szülinapot az ünnepeltnek!

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm szépen Mindenkinek a dicséreteket és a jókívánságokat is. Nagyon kedvesek vagytok! :-))

    Andi, igykeztem.. :-)
    Gizi, köszönöm! :-)
    Egycsipet, postafordultával megy! :-)
    Boszi, szerintem is jó ötlet, biztos siker :-)
    Wise Lady, köszönöm! :-)
    Kiskukta, csodás a krém, nagyon szeretek dolgozni vele. És isteni finom is! :-)

    VálaszTörlés
  9. Szia Yasmine!:) Nagyon ügyes vagy ,nagyon jó lett.. puszi
    Ja és ez az új háttér wááá szép

    VálaszTörlés
  10. Majd fogok szólni, ha szülinapom közeleg :-))

    Mesteri lett. Bámulatos!

    VálaszTörlés
  11. Szia Yasmine!
    Kérlek nézzél be hozzám, van ott a számodra egy meghívás!!

    VálaszTörlés
  12. Köszönöm szépen,lányok!!

    Viki, OK, megünnepeljük!! -))

    Gizi, jövök! :-)

    VálaszTörlés
  13. Nagyon szep lett a rolad! A levelek formaja kulonosen tetszik!
    Boldog szulinapot az unnepeltnek!

    VálaszTörlés
  14. Már megint egy csodaszép mű, meg ezek a rózsák! Mikor nyitod a cukival kombinált pékséget?

    VálaszTörlés