Zsemle füstölt sajttal



Ez a zsemle tartalmasabb, laktatóbb, mint a kenyértésztából készült társai. A recept a hamburgerzsemle tésztája, Limarától származik. Nem is változtattam semmit rajta, csak megszórtam a tetejét füstölt sajttal.

Hozzávalók:

60 dkg sima liszt
1 tk. só
1 tojás
2 dl tej
100 g joghurt
2 ek. cukor
2 dkg élesztő
40 g olaj
kb. 8 dkg füstölt sajt

A lisztet elkeverjük a sóval. A tejet, a joghurttal és a cukorral összelangyosítjuk, felfuttatjuk benne az élesztőt. Összedolgozzuk a lisztet, az élesztős keveréket, a tojást és az olajat. Sima, ruganyos tésztát dagasztunk. Lefedve kb. 20 percig kelesztjük, majd újra átdolgozzuk a tésztát. Lefedve a dupljára kelesztjük. Lisztezett deszkára borítjuk. Megformázzuk a zsemléket, majd sütőpapírral borított tepsire ültetjük őket. A zsemléket a duplájára kelesztjük. Én most nem kentem le tojással, mint az eredeti recept írta, hanem megszórtam reszelt füstölt sajttal. Ha azt akarjuk, hogy a sajt ráolvadjon a tetejére, akkor friss sajtot használjunk. Én előtte kicsit megszárítottam a sajtot, így maradt szép szálas, ropogós a zsemlék tetején.
180 fokos sütőben kb. 16-17 perc alatt szép pirosra sütjük.
A recept eredetije itt:

6 megjegyzés:

  1. Húú, de csinik!
    Nyeltem egy nagyot, megyek, meg is nézem, van-e itthon füstölt sajt - lángos lesz a vacsi. :D

    VálaszTörlés
  2. Szép a kép, a másodikról már csak a szeme és a szája hiányzik a borzas haju fickónak:-)) S milyen finom is lehet!:-))

    VálaszTörlés
  3. Egycsipet, igen, a lángos!! De jó, hogy eszembe juttattad! Holnap én is csinálok! :))

    Andi, ugye?
    Nem fésülködött a lelkem... De azért finom! :-))

    VálaszTörlés
  4. Szia :)
    Most voltunk sétálni és útközben, füstölt sajtos croissant-t ettünk :)

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörű zsemlék!! Én kócosan is megeszem!!

    VálaszTörlés
  6. Látod, Réka? Majdnem egyre gondoltunk :-)

    Köszi Gizi, már küldöm is! :-))

    VálaszTörlés