Egyszerű fehérkenyér formában



Ez egy nagyon egyszerű kenyér, öregtészta nélkül készíthető. Finom, puha, levegős, nálunk nagy kedvenc. Saját kísérletezés eredménye, ha valakiével mégis egyezik, az a véletlen műve. :)

Hozzávalók:
60 dkg simaliszt
2 tk. tengeri só
2,5 dkg élesztő
kb. 3 dl tej
3 dkg vaj
pici cukor
csipet aszkorbinsav
2 ek. burgonyapehely

A lisztet elkeverjük a sóval, az aszkorbinsavval és a burgonyapehellyel. A tejet a cukorral és a vajjal összelangyosítjuk, felfuttatjuk benne az élesztőt. Alaposan bedagasztjuk a tésztát. Lefedve 20 percig kelesztjük, majd újra átdolgozzuk. Ismét lefedjük és a duplájára kelesztjük. A megkelt tésztát lisztezett deszkára borítjuk, és megformázzuk a kenyeret, hosszúkás formát alakítunk ki. Sütőpapírral bélelt szögletes, hosszúkás sütőformába fektetjük a tésztát, majd újra megkelesztjük. 180-190 fokos sütőben 35-40 perc alatt megsütjük a kenyeret. Rácsra téve hagyjuk kihűlni.


8 megjegyzés:

  1. Mekkora a formád ekkora kenyérhez?

    Szenzációs lukacsos, légies! Nem is csoda, hogy egyik kedvenc :-)

    VálaszTörlés
  2. Kipróbálnám a receptedet, ha nem bánod. Hol tudok aszkorbinsavat venni? Van neki más neve is? Válaszodat előre is köszönöm!

    VálaszTörlés
  3. Hú, de szééép! :)
    Sokat sütöttem én is tejjel kenyeret, akkor szoktam le, amikor cserepeket akartam. :D De jó, hogy eszembe juttattad, néha nem árt kilengeni. ;) A forma? Csak nem a kihúzhatós? :))))

    VálaszTörlés
  4. Viki, Egycsipet, ez egy egyszerű fém gyümölcskenyér forma (nem a kihúzhatós), de annál jobban kiszélesedik a teteje. A talpán mérve 30x8, a tetejénél 34x12 cm. Cserép-kezdemény mutatkozott a kenyéren, ha lespricceltem volna hideg vízzel, szerintem hajlandó lett volna megmutatni a cserepeit. Csak siettem, már késő este volt, mire kisült. :))

    Lilla, hát persze, nyugodtan! Azért tettem fel. :)
    Aszkorbinsavat gyógyszertárban kell kérni, úgy mérik ki kis zacskóban. Sok sikert a sütéshez! :))

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szép a bélezete! Nem csoda, hogy kedvenc!

    VálaszTörlés
  6. Szia Yasmine!
    Szép estét kívánok neked, és pihenj sokat..puszi:))

    VálaszTörlés
  7. Nagyon guszta a kenyered!!! Hoztam magammal a vasárnapi kacsa zsírból hozzá.

    Gyönyörű lett a háttered, és az oldalra feltett képek is csodásak!!! Gratulálok!!!

    VálaszTörlés
  8. Ilyen kenyeret én is szoktam, főleg, ha sietek. Annyiban más, hogy én burg.pelyhet sem teszek bele és néha az élesztő 3 dkg. Szerintem az aszkorbinsavat ki lehet hagyni, mert annak morzsálódás gátló hatása is lenne az írások szerint, de ennek a kenyérnek nincs ideje morzsálódni. Olyan, mint az igazi zsemlekenyér volt valamikor.

    VálaszTörlés