Express croissant füstölt sajttal




Az Express croissant természetesen Limarától származik. Az elkészítés technikáját átvettem és nagyon köszönöm neki, hogy megtanított rá. A tésztát azonban a saját ízlésemre formáltam, kevesebb zsiradékkal, kevesebb élesztővel és cukorral készítettem. Íme az én változatom:

Hozzávalók:

70 dkg finomliszt
1 pohár natur joghurt
2 dl tej
1 tk. tengeri só
3 ek. cukor
2 tojás
4 dkg élesztő
18 dkg margarin

füstölt sajt a töltéshez

A tejet összelangyosítjuk a joghurttal, egy kis kanál cukorral, majd felfuttatjuk benne az élesztőt. A lisztben elkeverjük a sót és a maradék cukrot. Összeállítjuk a tésztát, beledolgozva még a 2 tojást is. Alaposan bedagasztjuk a tésztát, lefedve duplájára kelesztjük. Közben a hideg margarint lereszeljük.
A megkelt tésztát lisztezett deszkára borítjuk, elfelezzük. Az egyik felét 8 egyenlő részre osztjuk, mindegyikből kb. 20 cm átmérőjű kört nyújtunk. Így lesz 8 darab köralakú tésztánk. Az első körre reszelt margarint szórunk. A margarinnal úgy kalkuláljunk, hogy összesen 14-szer fogunk belőle a tésztalapokra szórni. A második körlapot rátesszük, kicsit lenyomkodjuk. Újra reszelt margarint szórunk rá, majd még egy körlapot. Így haladunk a nyolcadik körlapig, arra már nem teszünk a margarinból. Az egészet egy nagy körré nyújtjuk, amit 12 cikkre vágunk. Mindegyik körcikkre egy darab füstölt sajtot teszünk, és a tésztát a szélesebbik végétől kezdve feltekerjük. Így járunk el a többi körcikkel is.
A tészta másik felét ugyanígy készítjük el, így 24 db croissant-unk lesz.
Sütőpapírral bélelt tepsire ültetjük a kifliket, majd duplájára kelesztjük őket.
180 fokos sütőben kb. 15 perc alatt szép pirosra sülnek.




A megsült kiflikkel óvatosan járjunk el, ugyanis elképesztően finom, illatos, szaftos, leveles és ropogós lesz. Nagy önuralomra lesz szükségünk ahhoz, hogy ne kezdjük el még forrón falatozni. Kicsit várjunk, míg meghűl! Jó étvágyat!

18 megjegyzés:

  1. Kérek szépen egyet, de tulajdonképpen kettővel is megbirkozóm:DD
    Ma még nem ettem semmit:((
    Nagyon guszták lettek.

    VálaszTörlés
  2. Füstölt sajttaaal???? Fenomenális lehet!!!

    VálaszTörlés
  3. UUUU, régebben mindig ilyet ettem, amikor fizika órára mentünk :)

    VálaszTörlés
  4. Jaj, de szepsegesek! Egyszer neki kell mar veselkednem!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szépek lettek! Jó a karácsonyi arcod!

    VálaszTörlés
  6. Képzeld,kel az enyém is....
    Elképesztően guszta!

    VálaszTörlés
  7. Megint csodálatosat alkottál!!! Ugye már nem forró, nyugodtam ehetek belőle?? Még soha nem sütöttem, de lassan kénytelen leszek, mert már nem bírom csak nézni ezt a sok finomságot.

    VálaszTörlés
  8. Szepy, Te is tudod, mi a jó! :))

    DebiGabi, 2 rendel, megbeszéltük :))

    Limara, köszönöm! :))

    Boszi, igen, éppen olyan finom, mint az édes változatok :))

    Mandy :))

    Raindrop, köszi! :))

    Judith, érdemes kipróbálni. Nem a legegyszerűbb péksüti, de megéri a fáradozást :))

    Kiskukta, köszi! :))

    Andi, egyre gondoltunk :))

    Gizi, Neked mindig tartogatok kóstolóba! Szerintem érdemes kipróbálni, nem fogsz csalódni :))

    VálaszTörlés
  9. Nagyon szépek lettek a képeid. Legszívesebben beleharapnék. :-)))))

    VálaszTörlés
  10. Ó, de csodásak! Úgy gondolom, épp olyan finomak, mint az édesek!!!

    VálaszTörlés
  11. Off:
    azt hiszem, velem együtt eltűntél a bloglistáról...Írtam Gabojszának, de nem árt szerintem, ha ráerősítesz te is!!!
    ( Anya,ez isteni blog...)

    VálaszTörlés
  12. Újabb off:DDD
    Visszatett minket valaki, vagy a rendszer megjavult!!!!

    VálaszTörlés
  13. Megint én, ma utoljára:)))
    Gabojsza írt, ő tett vissza minket! Nem UFO-k jártak erre, csak a blogok száma 400-ra lett bekalibrálva, mi meg ezt kinőttük...Úgyhogy most átállította 600-ra. Hála Gabojszának, újra látszunk!!

    VálaszTörlés
  14. Gabriella,köszönöm! :))

    Trin, biztos azért, mert a sor végén vagyunk (Z és Y). Aztán lefelejtődünk néha.. Köszi, hogy szóltál! :))

    VálaszTörlés
  15. OK, akkor minden rendben. Egyszerre írtunk :D

    VálaszTörlés
  16. Valószínűleg velem van a probléma, mert úgy gondoltam, hogy az express croissant hamar megvan. 1/2 8-kor kezdtem el. Mire 1/2 10 -kor felkelt a férjem akkor lett kész. Mondta: "Ez jól néz ki! Ezt lehet kocsonyával enni?" Mire én: "Aha, de többet nem csinálok, mert 2 órája csak ezt csinálom." De annyira finom volt, hogy a reggeli végére megegyeztünk, naná, hogy csinálok ilyet máskor is!

    VálaszTörlés