Gesztenyeszív



Gyerekkoromban ettem utoljára gesztenyeszívet, amit akkoriban cukrászdában vettünk. Ha nem volt szerencsénk, enyhe füstszaga volt, mint azokban az időkben néhány cukrászdának. Mikor megláttam a receptet, retro élmény kerített  a hatalmába. Szinte azonnal beszereztem a hozzávalókat, hiszen házilag is nagyon egyszerűen elkészíthető, sütés nélküli finomság. Kezdők is bátran vállalkozhatnak rá.

Hozzávalók:
2 cs. mirelit gesztenyepüré
10 dkg vaj/margarin
8 db babapiskóta
1 cs. vaníliáscukor
porcukor ízlés szerint
rum vagy rumaroma ízlés szerint
A bevonáshoz:
kb. 10 dkg bevonócsoki
1 ek. margarin/olaj

A gesztenyepürét felengedtem, a babapiskótákat aprítógépben porrá őröltem. Az összes hozzávalót összegyúrtam. Rumot tettem bele rendesen, porcukorból nem sok kell! A masszát egy kicsit betettem a hűtőbe, majd kb. 3 centis golyókat formáztam belőlük. Megformáztam a csepp alakokat, a közepét a hüvelykujjammal kicsit benyomtam. Hagytam még egy kicsit száradni, majd belemártottam a szíveket csokiba, amit előtte a margarinnal együtt gőz felett olvasztottam fel. Sütőpapírra téve hagytam őket megszáradni. Ebből a mennyiségből kb. 20 db szív készíthető.


Recept eredetije itt:

14 megjegyzés:

  1. Nekem mindig anyukám csinálta, de még ennél is egyszerűbben, a gesztenyemasszát megformázta és olvasztott csokiba mártotta. Ennyi.

    VálaszTörlés
  2. Csodaszép!:-)) Nem is gondoltam,hogy babapiskótával kiadósabbá lehet tenni!:-))

    VálaszTörlés
  3. Móni, Egycsipet, köszi!! :))

    Andi,jól gondolod, nem véletlenül van benne! És nem mellesleg finomabb is tőle.. :))

    VálaszTörlés
  4. Hú, de jól néz ki, én is tervezem már egy ideje, ez a babapiskóta ötlet nekem is jól jött most. :) Csodálatos a fotó is, ahogy a napsugár nyaldossa a fincsi szívecskéket...

    VálaszTörlés
  5. Nagyon ügyes vagy, remekül néz ki, és gondolom milyen finom!!

    VálaszTörlés
  6. több édességet nem ér felrakni decemberig, kisasszony, ez már kínzás :D

    VálaszTörlés
  7. de szép szivek! és klassz a recept is; tetszik, hogy házasítva van a babapiskótával! :)

    VálaszTörlés
  8. Boszi, Gizi, köszönöm! :))

    Starfokker :D ajjajj, nehezet kérsz! Ki bírja ki addig süti nélkül ?! :DD

    Ancsika, köszi! Igen, finom, nagyon kell bele a piskóta szerintem is! :))

    Krisztina, nálunk is a kislány szereti a legjobban :DD

    VálaszTörlés
  9. Szia:)szép délutánt!!én ezt nem ismerem de nagyon guszta:))puszi

    VálaszTörlés
  10. Micsoda gyönyörűre formáztad! Gratulálok!!! ( Amúgy tényleg kínzol:)) )

    VálaszTörlés
  11. Lehet, hogy én nem jól emlékszem, de nem főtt krumplival dúsították régen a gesztenye masszát? Felénk biztosan nem tiszta gesztenyéből volt, de azért én is szerettem.

    VálaszTörlés