Lekváros rácsos


Ez egy nagyon egyszerű péksütemény, pillanatok alatt kész van és nagyon finom. Egy célszerszám szükséges hozzá, amivel a tésztába rácsot vágunk.

Hozzávalók:
mirelit leveles tészta
lekvár

A tésztát felengedjük, lisztezett deszkán kb. 2 mm vastagra nyújtjuk. Tetszés szerinti téglalapokat vágunk belőle. Lekvárral megkenjük a téglalapokat, kb. 1-1 cm a szélén maradjon szabadon.









A tészta egy részéből a képen látható eszközzel rácsozatot készítünk.

A rácsot kicsit széthúzzuk, és ugyanakkora téglalapokat vágunk, mint a lekvárral megkentek. Egymásra tesszük a tésztákat, a szélüket jól összenyomjuk.

180 fokos sütőben szép aranyszínűre sütjük.

19 megjegyzés:

  1. Hú de régen dolgoztam a rácsozóval. Jó az ötlet!:))

    VálaszTörlés
  2. Wowww, woww, woww, nyamm-nyamm, micsoda süti és micsoda felszereltség! Hol lehet ilyen rácsozót venni?

    VálaszTörlés
  3. Jajj,érzem az illatát és az ízét is.Nagyon finom lehet.És még szép is.

    VálaszTörlés
  4. És tetszik ez a karácsonyi dizájn is:-)

    VálaszTörlés
  5. Köszi Móni! :))

    Alíz, konyhafelszerelési boltban a kiszúrók mellett találtam, az utolsót hoztam el. Egyébként sehol nem láttam még, sem multiban, sem piacon, sehol. Pedig ügyes kis szerkezet :))

    Köszi Belly! :))

    Mandy, ugye? Mondom én :))

    VálaszTörlés
  6. Hülye Viki... Ez vagyok én!

    Ma voltunk ilyesmi jellegű boltban, és úgy elmentem a rácsozó mellett, de úgy...

    Gyönyörűt sütöttél! Kérek! Szépen :-)

    VálaszTörlés
  7. Viki, én is kerülgettem egy ideig, már harmadszor néztem meg, mire megvettem! Naná, hogy küldöm! :))

    VálaszTörlés
  8. Nagyon jol nez ki! En is hasonlo jellegut sutottem az este. Ilyen racsozora mar nekem is faj a fogam egy ideje...

    VálaszTörlés
  9. Tyű, itt már karácsonyi hangulat van, de jó! Szép a design! És ez a rácsos!!!! Hihetetlenül jól mutat! Meg fini is lehet, jaj, de jó volt ide jönni! :)

    VálaszTörlés
  10. Nekem is kell egy ilyen guriga :D
    Szép lett az ünnepi ruci!

    VálaszTörlés
  11. Nagyon szép lettél,pont múlt héten vettem rácsozót,lemaradtam a felrakással,gyönyörűt alkottál!:-)))

    VálaszTörlés
  12. Isteni illatos és finom!!! Érzem az ízét, csak a számból hiányzik valami!!!!!!
    Néha küldhetnél valami finomságokat. Ez szörnyű, hogy mindent lehet csinálni a neten, csak illatot és csomagot nem küld még! Mennyire kár!!!!

    VálaszTörlés
  13. Judith, érdemes beszerezni, nagyon jó kis szerkezet :))

    Boszi, köszönöm! :))

    Wise Lady, Neked is köszönöm! :))

    Andi, reméltem, hogy tetszeni fog Nektek! :))

    Ili, egyszer kitalálják az illatátvitelt, akkor leszünk ám bajban! :DD

    Szepy, én is!! :))

    Krisztina, köszi szépen, örülök, hogy tetszik :))

    VálaszTörlés
  14. jaj de szép a rácsosod.nekem is van ilyen szerkentyűm,de nem sikerül igazán a rácsozás vele.

    VálaszTörlés
  15. Szia:)
    Nagyon szép estét neked és a családnak.Látom már készültök a karácsonyi hangulatra,ez jó én is lassan kezdjük átnézni az égősorokat és utána jöhet a díszítés, és a várakozás na és a vásárlási láz... és te?már tudod ki mit kap? én még nem. Ja jó lett a blogod ruhája:)puszi

    VálaszTörlés
  16. Jujj, de jó-itt már karácsony van!!!!
    Nagyon klassz a sütid, szeretjük!!!

    A rácsozót én is kedvelem, az elején nehezen ment, de ez az én bénázásom..Ki kellett tapasztalni, mennyire húzzam szét a tésztát.

    VálaszTörlés
  17. Tökmagi, menni fog az, vékonyra kell nyújtani a tésztát, a rácsozót meg erősen rányomni. Egyszer szabad végighúzni rajta, max. még egyszer visszafelé. Meglátod, sikerül! :))

    Szia Réka! Még semmit nem intéztem, majd megint az utolsó pillanatban. De azért igyekszem, köszi!! :))

    Trin, köszi! :))

    VálaszTörlés