Túróhullámok csokis tésztában






Ez a süti nagyon hasonlít a közkedvelt Búvár túróshoz, de mégsem az. Nagyon egyszerűen elkészíthető, finom, puha sütemény. A recept általam módosított változatát írom le, eredeti recept itt:

Hozzávalók:
A tésztához:
35 dkg liszt
1 púpozott tk. szódabikarbóna
2 ek. kakaópor
25 dkg porcukor
1 tojás
2 dl olaj
0,5 l natur joghurt vagy kefir

A túrókrémhez:
0,5 kg túró
7 dkg porcukor
3 ek. sűrű tejföl
1 cs. vaníliás cukor
reszelt citromhéj

A lisztben elkeverjük a szódabikarbónát. A porcukrot, a tojást,  a kakaót, az olajat és a joghurtot összekeverjük, beleforgatjuk a lisztet. Kb. 25x30 cm méretű tepsibe (sütőpapírra) elterítjük a masszát.

A túrókrémhez átpasszírozzuk, vagy villával nagyon finomra törjük a túrót. Simának, krémszerűnek kell lennie. Összekeverjük a többi hozzávalóval. A túrókrémet nyomózsákba szedjük, a kakaós tésztára hullámokat nyomunk egymással párhuzamosan.

180 fokos sütőben kb. 35 perc alatt megsütjük.




13 megjegyzés:

  1. Hurrá ! Nem tudtam a nevét de már kerestem régebben.A nagyim kukucs túrósnak hívta, de a recept olvashatatlan lett:( köszi:))Már mentem is

    VálaszTörlés
  2. Óóó, kapok egy szeletet? Szeretem ezt a párost. :))

    VálaszTörlés
  3. Jaj, de jó! Csokis is meg túrós is!! Nyammm! Én is ki fogom próbálni!

    VálaszTörlés
  4. Meggyőztél: kéééééééééééérek!

    Elteszem holnap reggelre, mert már ilyenkor nagyon növeszti az ülőgumókat :-D

    VálaszTörlés
  5. Finom süti, nekem is meg van a recept, pici változtatással. Felénk búvár túrósnak hívják! :)

    VálaszTörlés
  6. Maradt mééég? Képzeld vasárnap ,mior feljöttem ötletért,a kukucskálós túróst készítettem volna,de nem volt elég a túróm....
    Nagyon szép lett ez a hullámos túrós.:-)))

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szép, ahogy a fehér minta a csokisban hullámzik! Ügyes vagy!!

    VálaszTörlés
  8. Szia Yasmine!
    Szép napot, és nagyon fincsi ez a süti..nagyon ügyes vagy:)
    jól vagytok? puszi

    VálaszTörlés
  9. Krisztina, szívesen :)
    Egycsipet, hát persze! :)
    Boszi, OK, nem fogsz csalódni! :)
    Mónika, köszi! :)
    Viki, így igaz, inkább délelőtt fogyasztandó :)
    Thrini, igen hasonlít a kettő :)
    Andi, köszi! Persze hogy maradt :)
    Wise Lady, nekünk is ízlett :)
    Trinity, köszönöm! :)
    Réka, köszi, minden OK :)

    VálaszTörlés
  10. Ez nagyon szép lett,ki fogom próbálni! Olyan jó kis "boci" mintája van a kockáknak,ahogy felvágtad.

    VálaszTörlés
  11. ezt jó hallani,vagyis olvasni.:D puszi

    VálaszTörlés