VKF! XXX. - Csokidoboz ajándékba



A Vigyázz-Kész-Főzz! pályázat XXX. fordulójának kiírása Chef Vikitől érkezett. A címe: Készítsünk ajándékot - a konyhából! Az téma nagyon megdobogtatta a szívemet, hiszen így a kedvencemmel, a csokoládéval dolgozhatok kedvemre, ráadásul ajándék céllal.

Csoki dobozkát készítettem, benne meglepetéssel.

Kukkantsunk bele!


A dobozkába színes marcipán figurákat rejtettem.


Az alábbi eszközökkel dolgoztam:
Ajándékdoboz kiöntőforma:

Tengeri állatok kiöntőforma:

Ezek a formák hobbiboltban kaphatók és eredetileg gipszkiöntőformák, de ez engem cseppet sem zavart. Ez esetben csokoládé és marcipán formázására szolgáltak.
A csokidoboz kiöntése nem nagyon könnyű művelet, kis gyakorlat kell hozzá. Elsőre nem biztos, hogy sikerül, de ne csüggedjünk, a tapasztalat meghozza a kívánt eredményt.
A dobozkához 20 dkg Party bevonócsokit használtam, tapasztalataim szerint ez a csoki tökéletesen megfelel erre a célra. Gőz fölött felolvasztottam, majd beleöntöttem a doboz aljának külső sablonjába, belenyomtam az alsó rész belső sablonelemét is. Ki kell tapasztalni, hogy mennyi csoki kell ahhoz, hogy éppen kitöltse a formát. Összepattintottam a két elemet. Ugyanígy jártam el a dobozka tetejével is. 4-5 óra állás után (szobahőmérsékleten) már el lehet kezdeni szétszedni a formát. Lassan, óvatosan kell egyre több levegőt engedni a csoki és a forma közé. Amikor kivettem a csokit, már csak nejlonkesztyűvel fogtam meg, mert az ujjlenyomat meglátszik rajta. A formán túli részeket késsel finoman le kell faragni. Már többedszer felolvasztott csokit használtam, "új" csokival szebb, fényesebb felület érhető el.


A marcipánok formázása viszont tényleg gyerekjáték. Azért választottam a tengeri állatos kiöntőformát, mert a kisfiam egyik kedvenc témája a tengerek és óceánok világa. Ezekbe a kicsi gipszkiöntő formákba csokit is lehet önteni, az étcsoki szépen formázható vele.
A marcipánmasszát jól átgyúrtam, ételfesték-pasztával megszíneztem különböző színekre. Kis golyókat készítettem, jól belenyomtam a formába. Szépen kiemelhetők, másnapra megszáradva a dobozkába rejthetők.

16 megjegyzés:

  1. Gratulálok! Gyönyörű és eredeti dolgokat készítettél.

    (A blog is nagyon szép, azt hiszem, jövök máskor is. :-))
    Kati

    VálaszTörlés
  2. Nagyon ügyes vagy, szép lett a kis kincsesláda!

    VálaszTörlés
  3. FANTASZTIKUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Csodás! Nagyon ügyes vagy !!!!
    Ha jó kislány leszek én is kapok??
    Ígérem Ígérem!!!::))))))

    VálaszTörlés
  4. Kati, köszönöm szépen! Gyere máskor is, szívesen látlak! :))

    Moha, köszönöm szépen! :))

    Krisztina, köszi! Hát persze! A jóknak hoz a Jézuska :)))

    VálaszTörlés
  5. Hát ez nagyon nagy ötlet!!!! És profi munka!

    VálaszTörlés
  6. Anyám!
    Nagy vagy!
    Mint mindig... ;)

    Valaki mosson fel...elájultam...

    VálaszTörlés
  7. Elképesztő, komolyan. Mindig meg tudsz lepni!!
    Óriási ötlet.

    VálaszTörlés
  8. Nagyon kreatív vagy. Ez tényleg csodaklassz ajándék!

    VálaszTörlés
  9. Mekkora ötlet! :)) Nekem is van egy csomó gipszkiöntő formám...

    VálaszTörlés
  10. Szia! Nagyon jó ez a forma. Nekem is van pár, de ilyen dobozt még nem láttam. Elárulod esetleg, hogy hol szerezted?
    Köszi:)

    VálaszTörlés
  11. Mindenkinek nagyon köszönöm! Irtó kedvesek vagytok! Még nem vagyok teljesen elégedett, a felületet lehet sokkal szebbre, fényesebbre is csinálni. Majd idővel az is összejön talán. :))

    Mithrile, hobbiboltban vettem (vidéken), de ez volt az utolsó, meglehetősen poros állapotban. Akartam még oválist is venni, de már nem volt, nem is lesz nekik állítólag.
    A márkája Eberhard Faber, talán így jobban utána tudsz keresni. Még én is nyomozok az ovális után. :)

    VálaszTörlés
  12. Nagyon tetszik ez a forma :) Nekem sálas-sapkás rénszarvasos formáim vannak, azt hiszem ideje előtúrni őket a doboz mélyéről :)

    VálaszTörlés
  13. Yasmine!

    Itt tátom a szám!!!!!!44
    Gyönyörű és egyedi.

    VálaszTörlés
  14. Mekkora ötlet!Szupeeeeeeer!:-)))
    Nem is tudok mást hozzátenni a többiekéhez,rohanok gipszkiöntőért:-)))

    VálaszTörlés
  15. Ezen én is agyaltam már rég-a férjem ilyen kis csokidobozokban (csak kisebben) kapott egyszer desszertet egy menő étteremben..
    De ez a kiöntőforma- zseniális vagy!!! Csodaszép ajándék!!! Gratulálok!!!

    VálaszTörlés
  16. De klassz! Nem is tudtam, hogy ennyit bír a gipszkiöntő forma. :) Nagyon ügyes vagy, gratulálok!

    VálaszTörlés