Etus szelet


Ennek a sütinek a története a következő:
Anyukám 1977-től huzamosabb ideig ugyanannál a vállalatnál dolgozott, nagyon jó légkörben. Mindennaposak voltak a recept csereberélések. Egyik alkalommal az egyik kolléganője vitte be ezt a sütit az irodába. A sütinek nem volt neve, egy idős néni készítette az egyik szomszédos faluban. Az idős néni nevéről Anyukám nevezte el ezt a sütit Etus szeletnek valamikor 1980 táján. Furcsamód már rátaláltam az interneten, de ezen a néven szereplő ugyanez a recept egyértelműen tőlünk származik.
 
Hozzávalók:
35 dkg liszt
1 kk. szódabikarbóna
15 dkg porcukor
15 dkg margarin
4 dkg kakaó
2 tojás
A krémhez:
20 dkg porcukor
20 dkg margarin
0,5 l tej
6 ek. liszt
2 cs. vaníliás cukor
rum
A tetejére:
bevonócsoki
olaj

A lisztben elkeverjük a szódabikarbónát, majd összegyúrjuk a hozzávalókat. A recept 4 dkg kakaót ír, én ezt soknak találom, így a kakaót nem mértem, csak sötétre színeztem vele a tésztát. A tésztát 4 egyenlő részre osztjuk, majd tepsi hátán 4 lapot sütünk.
A krémhez a tejet a 6 ek. liszttel sűrűre főzzük, kihűtjük. A margarint a porcukorral habosra keverjük, összedolgozzuk a kihűlt főzött krémmel, rummal és vaníliával ízesítjük.
Gőz felett felolvasztunk 9-10 dkg bevonócsokit 1-2 ek. olajjal. A lapokat megtöltjük, a süteményt az olvasztott csokival bevonjuk. Másnap szeleteljük.
 
Nálam az összes sütemény közül a Nr.1.

14 megjegyzés:

  1. Csodálatos! :)
    Ismerem ezt a sütit, nálam is az első 3-ban van!
    Örülök, hogy feltetted! Megsütöm!

    VálaszTörlés
  2. Hasonlíthat a Kinderemhez,csak méz nélkül a tészta. Úgyhogy nagyon finom lehetett!:-))

    VálaszTörlés
  3. S milyen egyformák a szeletek,nálam ez soha nincs így!:-)))

    VálaszTörlés
  4. Ez egy érdekes történet:))a süti meg nagyon finomra sikerült...puszi és szép estét nektek.

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm szépen, lányok! Aki szereti a rumos-kakaós ízkombinációt, az nem fog csalódni :))

    VálaszTörlés
  6. Csudajó süti! És már híresek is vagytok :D

    VálaszTörlés
  7. Ezt nem csodálom, hogy szereted-nagyon nagyon finom!!! El is mentem magamnak-köszi!!

    VálaszTörlés
  8. Ez olyan jol nez ki! En is mentem a receptet!

    Mas! Amiota megvaltoztattam a blog kulsot, azota nem lattam a blogodat. Valahogy meg 1-2 masik bloggal kimaradt a rendszeresen olvasottak kozul, nem tudom miert! De lenyeg, hogy ujra itt vagyok! :) Mar hianyoltalak!

    VálaszTörlés
  9. Van kedved egy játékhoz?????

    VálaszTörlés
  10. Jé ! A Kerikém csinálta szerettem, és az ő fecnijén is ezzel a névvel szerepelt:) Szájhagyomány útján terjedt:)))Ő Orosházán lakott :)Abban az időben.

    VálaszTörlés
  11. Köszi Judith! Én is örülök Neked! :))

    Gabi, megyek! :))

    Krisztina, annyira jó a recept, hogy mi is sokaknak átadtuk/lemásoltuk. Bizony, messzire jutott :))

    VálaszTörlés