Krémes


Krémest csináltam már szebbre is, igaz, finomabbra még nem. Az állandó időhiány miatt siettem, de azért a finomságán nem esett csorba. Sütis néne krémjével készült.
Hozzávalók:
1 cs. mirelit leveles tészta
1  liter tej
 4 tojás
25 dkg cukor
vaníliakivonat
13 dkg liszt
csipet só
2 dl tejszín
 
A leveles tésztát felengedtem, két részre osztottam, majd mindkettőt vékonyra nyújtottam. Sütőpapírral borított tepsin kb. 20 perc alatt megsütöttem, majd kihűtöttem.
A krémhez a tojások sárgáját elkevertem a cukorral és a vaníliával. Hozzáadtam a lisztet, majd a tejjel simára kevertem. Habverővel folyamatosan kevergetve sűrűre főztem. A tojások fehérjét csipet sóval kemény habbá vertem, majd belefőztem a sűrű krémbe. A biztonság kedvéért még pár percig főztem, majd még melegen rákentem az egyik tésztalapra. Mikor kihűlt a krém, a tejszínből vert habot is rákentem. A felső lapot négyzetekre vágtam, és egymás mellé fektettem őket a tejszínhab tetejére.
Egy éjszakát állt a hűtőben, másnap szeleteltem.
  

11 megjegyzés:

  1. A házi krémesnek nincs párja! Én a cukrászatit utálom, tipikusan műsüti.
    Nagyon szép lett, semmi hiba benne.

    VálaszTörlés
  2. jaj de ügyes vagy!mondanom se kell hogy ezzel fogok álmodni!kérdés:a szeletelésnek van valami trükkje?

    VálaszTörlés
  3. Csodaszép lett!!!! Olyan guszta, gyorsan vettem is belőle.:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép! Mit rendszerint!

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm szépen, lányok! :))

    Zsuzsi, csak annyi, hogy a felső lap előre fel van kockázva, a süti jól behűtve, a kés langyos vízbe mártva, és minden vágás után papírtörlővel letörölve. :))

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szép Yasmine! Veszek belőle én is a családnak! :)

    VálaszTörlés
  7. Jujuj,tegnap este nem voltunk itthon,nagyon elkéstem? Van méééééég? Szuperfinom lehet!:-)))

    VálaszTörlés
  8. Pont ezt a fajta krémest szeretem. Sok krém, kevés hab. Gyönyörűek, mint mindig! :)

    VálaszTörlés
  9. A betyárját! Hozzá nem mernék fogni :-)) Gyönyörűek lettek!

    Szabad egy kockát? Esetleg kettőt, hogy Zuramnak is jusson :-)))

    VálaszTörlés
  10. Köszönöm Boszi, csak nyugodtan!! :))

    Andi, nálam nem tudsz elkésni, persze hogy megkínállak :))

    Raindrop, köszönöm! :))

    Viki, naná, Zurakat nem hagyjuk ki! De ők hármasával eszik, úgyhogy többet vigyél :DD

    VálaszTörlés