Mogyorós perec


Mogyorós perecet készen is lehetett kapni, gyerekkorom egyik kedvence volt. Ízlett, finom volt. Már egy ideje gondolkodtam rajta, hogy lehetne házilag reprodukálni. Amikor aztán megláttam kedvenc aprócikk-boltomban a perecformázót, már tudtam, hogy nálam is elkészül.

A tésztához Moha diós linzerét vettem alapul, a diót mogyoróra cserélve. Könnyen kezelhető tésztát kaptam a következőképpen:

Hozzávalók:
40 dkg liszt
15 dkg porcukor
10 dkg darált mogyoró
30 dkg vaj (én 25 dekát tettem bele)
1 kisebb tojás sárgája
1 ek. hideg víz
1 mk. fahéj
reszelt citromhéj
1 mk. vaníliakivonat
csipet só
A tetejére:
barnacukor vagy bevonócsoki

A hozzávalókból tésztát gyúrunk, a hűtőben egy órát pihentetjük. Lisztezett deszkán 3-4 mm vastagra nyújtjuk, az alábbi perecformázóval kis pereceket készítünk. Nagyon jó kis készülék, a belsejében rugó van. Belenyomjuk a tésztába, a tepsi felett benyomjuk a tetejét, a perec kipottyan a sütőpapírra. Kiszaggatjuk az összeset, 180 fokos sütőben 10-12 perc alatt világosra sütjük.
 
Azokat a pereceket, amiket nem akartam csokival bevonni, sülés előtt megszórtam barnacukorral. A többit kihűlés után olvasztott bevonócsokiba mártottam. A csokit gőz felett olvasztottam fel, kevés olajjal elkeverve.
A csokis perecek sokkal jobban ízlettek, mint a barnacukorral megszórtak. Érdemes kipróbálni, nagyon finom süti, boltit biztosan nem veszünk többet, össze sem hasonlítható a kettő.
Kisfiam nem szokta túlbonyolítani a dolgokat, nemes egyszerűséggel Mogyerec-nek nevezte el. Nálunk mostantól így hívják ezt a sütit. Nemsokára újra készítem, annyira ízlett mindenkinek.

22 megjegyzés:

  1. Szép estét Yasmine, látom megint egy finomságot csináltál.Ha nem baj viszek magammal egy bárat ,egy kis esti nasi nem árt. puszi

    VálaszTörlés
  2. Szuper gyönyörűek lettek!!! A recept is remek!! És micsoda kütyüre találtál megint, ügyes kis szerkezet.:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szépek lettek a pereceid! /Nem láttam még ilyen perecformát, jó kis dolog/

    VálaszTörlés
  4. Ha tudnád, hogy a bolti változatát mennyire bírom! :D Örülök a receptnek, ki is fogom próbálni - mert van ám perecformám... ;D

    VálaszTörlés
  5. Szia Réka, örülök Neked! Finom, ugye? :))

    Gizi, köszi! Nagyon jó kis szerkezet, csak elmosogatni egy gyötrelem :D

    De jó főzni, köszi! A formázási munkákat megkönnyíti nagyon, kapható virágformában is. :)

    Egycsipet, igazad van, én is szerettem a boltit. De ez jobban fog ízleni, biztos vagyok benne :))

    VálaszTörlés
  6. Jaj a bolti nekem is kedvencem! Perecformázóm is van, bár eddig nem koptattam sokat,ki fogom próbálni. Gyönyörűek a csokibevonatosok! Csak belemártottad és kész?

    VálaszTörlés
  7. Nagyon guszta! Boldog új évet Yasmine!

    VálaszTörlés
  8. Moha, köszi! Igen, belemártottam, de csak a tetejét és az oldalát, sütőpapíron megszáradtak. :)
    Köszönöm, Boszi, Neked is BUÉK!! :))

    VálaszTörlés
  9. A perecek nagyon szépek! nekem is van pereckiszúróm, de még soha nem használtam( na jó, nemrég örököltem meg a szomszéd nénitől), olyan babrásnak tűnik az egész, igaz csináltam már babrásabb dolgot is. Én is ezt a diós linzert szoktam használni, nagyon fincsi, úgyhogy el tudom képzelni, hogy mennyire finom a mogyorós változata is.

    Szép az új rucid!

    VálaszTörlés
  10. Jó az új háttered. Nagyon tetszik a színe! Hol vetted a pereckiszúrót?

    VálaszTörlés
  11. Hogy én ebből a perecből hány dobozzal vettem....Jó kis recept, vittem, ha nem baj:)
    Nekem is tetszik az új háttered, ez eddig a legszebb!!

    VálaszTörlés
  12. Olyan kis sejtelmes most a blogod,szép,tetszik!:-))
    A perecek meg mégjobban. A csokimázazás lehetett macerás,nem? Valakinél olvastam,hogy hungarocelba szúrja...
    Nagyon szépek lettek,jöhetne pár!:-))

    VálaszTörlés
  13. Kiskukta, köszi! Nem bonyolult ám, nagyon egyszerű. Viszont valaki elmosogathatná helyettem. Nah, az nehéz :DD

    Benzsi, konyhafelszerelés/ezer-aprócikk üzletben vettem. :))

    Persze Trin, vidd csak, nem fogsz csalódni! A háttérrel kapcsolatban: tudod, az igazi folyamatos keresése... :D

    Andi, nem bonya ám! Csak belemártom és kész. Akkor kell hungarocellel, ha körben akarom az egészet bevonni, pl. egy golyót. Itt nem volt érdekes, mert az alja nincs bevonva. :))

    VálaszTörlés
  14. Örömteli, boldog új évet kívánok én is!

    VálaszTörlés
  15. Igen az, ha maradt még kérek.:) szép estét neked puszi

    VálaszTörlés
  16. Köszönöm Ottis, BUÉK!! :))

    Persze Réka, Neked mindig, tudod! :))

    VálaszTörlés
  17. köszi Yasmine. látod megint este jöttem ,ma egész nap a Boncával foglalkoztam levágtam a szőrét és fürdetés is volt.Nagyon szép estét neked. puszi

    VálaszTörlés
  18. De jó mi is imádtuk a perecet, de mostanában mintha megváltozott volna a receptje, így egy ideje nem is vettem. Ezt a receptet viszont kipróbálom, majd keresek ilyen perec formát hozzá.

    VálaszTörlés
  19. Ez nagyon finom lehet! Csak a képet nézve, csodáltam, hogy tudtad ilyen egyformára böngyörgetni a tésztát :)
    Mogyerec ... tetszik, kreatív kislegénykéd van :)

    VálaszTörlés
  20. Imádom a csokis perecet, muszáj elkészítenem! :-D

    VálaszTörlés